Analemma

Hej
Kan inte ni publicera analemmas över några utspridda orter i Sverige? Jag hittar inga analemmas över svenska orter på nätet trots att vi i Sverige borde ha mer kunskap om solens lutning och väderstreck då vi har så lite sol en stor del av året.
Analemmas skulle således vara till god hjälp för alla som ska bygga hus. Om vi tar hänsyn till solens variation över vädersträcken när vi bygger skulle vi kunna få mycket mer sol in till och på våra hus. Detta skulle bl.a. minska på vintertröttheten, minska påväxt på fasader och minska uppvärmningskostnaderna.
Det borde väl vara SMHI som tillhandahåller sådan här information?!