24-timmarsintervall bland max/minvärdena

I den nuvarande versionen av max/minvärdena på hemsidan delas extremvärdena upp i 12-timmarsperioder. För nederbörd finns dock även möjligheten att se största nederbörden under hela det föregående temperaturdygnet, dvs. klockan 07-07 normaltid. Jag hade gärna sett att motsvarande information hade kunnat visas även för temperatur och vind, då detta skulle göra dessa värden mer överskådliga. För temperaturen borde därför en flik över extremvärdena under det senaste temperaturdygnet kl 19-19 visas, vilket även var vad som visades på den gamla max/minsidan, och något motsvarande för vindobservationerna. Det räcker ju att lägga till en extra flik när man väljer tidsperiod, vilket inte borde kräva särskilt mycket jobb.

Kommentarer

  • Hej Jonatan, tack för ditt förslag!

    Det är ett mycket bra förslag som jag ska bolla vidare till ansvariga för max-min tabellen!

    Under tiden finns dygnsvärden med max-min temperaturer på http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore/ men den jämför inte mellan stationer så har inte riktigt samma funktion som tjänsten du hänvisar till 😀