10-dygnsprognosen: hur lägger jag till/tar bort startort och favoriter?

Jag har Stockholm som startort men vill lägga till Norrköping istället, hur gör jag? Och hur lägger jag till favoriter?

SMHI Kundtjänst

Kommentarer

  • Hej!

    Lägga till ny startort: Sök upp orten du vill ha som startort. För att lägga till en ny ort som startort klickar du på fästnålen som finns till höger om ortsnamnet, så den blir svart och står på sin spets. För att ta bort startorten klicka på fästnålen igen så den blir vit och lutar.

    ändra startort

    För att lägga till och ta bort favoriter är det liknande process: Sök upp orten du vill lägga till som favorit. Klicka sedan på stjärnan till vänster om ortsnamnet, är den gulmarkerad är den sparad som favorit. För att ta bort, klicka på den gula stjärnan så den blir vit.

    lägg till favorit

    Du hittar dina favoriter genom att klicka på den svarta rutan ”Visa favoriter” som ligger till vänster om sökrutan.

    Tips!
    Om du varit inne och valt startort men den försvinner varje gång du loggar in kan det bero på att du har en inställning i din webbläsare som rensar cookies varje gång du stänger webbläsaren. Läs inlägget Hur får man bort Stockholm som första ort i era väderkartor? för guidning till hur du ändrar inställningar i webbläsaren.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.