Elavtal

Jag och min sambo flyttar in i en lägenhet 1 maj och har inte tecknat något elavtal.
Kommer vi stå utan el när vi flyttar in? Eller hur fungerar det? Kommer kylen och frysen fungera ändå?
Ellie

Kommentarer

  • Hej Ellie,

    Vad roligt med en ny lägenhet!

    Oftast stängs inte kyl och frys av mellan hyresgäster om inflyttning sker i samband med att tidigare hyresgäst flyttar ut.

    Kontakta er kvartersvärd för att vara säkra. Ni hittar kontaktuppgifter på den inflyttnings information ni fått tillsammans med kontraktet. Det går också att ringa till vår växel 0500 - 47 74 00 så kan vi hjälpa till att koppla samtalet.

    Ni behöver teckna ett nätabonnemang hos Skövde Energi. Kontaktuppgifter och mer information hittar ni på skovdeenergi.se Ni måste också teckna avtal med någon av de elleverantörer som finns på marknaden. På Skövdebostäders hemsida under Hyresgästguiden kan ni läsa mer om elavtal och vad som gäller i ert område.

    Lycka till i er nya lägenhet!
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.