Varför sitter det lappar på cyklarna?

Det sitter lappar på en del cyklar i vårt cykelrum på Lommarvägen 15. En granne påstår att man måste märka cykeln med en lapp med namn och telefonnummer annars kan den bli bortforslad, stämmer det? Jag har inte sett sådan information från RB.

Kommentarer

  • Hej, vi brukar sätta lappar på cyklarna när vi har cykelrensningar. Det föregås alltid av information till er hyresgäster om att det kommer att ske en rensning. Lappen kan vara gammal, jag har i dagsläget ingen information som säger att det ska rensas på ditt område.

    Med vänlig hälsning
    Tina, förvaltare
  • Hej!
    Lappar i alla ära men oavsett ändamål behövs datum och avsändare/mottagare på dessa.
    Detsamma gäller forumet här...
    Jag vet inte från vilket år dessa uppgifter här är.
    Något för RBs IT-grupp att utveckla?
  • Hej, tack för din fråga och synpunkt. Det låter på din beskrivning som att det är en cykel rensning på gång. Det brukar föregås av en informationslapp att det ska ske och när cyklar eventuellt kommer att försvinna. Står det ingen info på lappen på cykeln? Lapparna ska vara informativa både med datum, avsändare och innehåll. Var bor du någonstans så kanske jag kan hjälpa dig lite till?
    Med vänlig hälsning
    Tina
  • Hej LJ!

    Angående din synpunkt gällande datumen här i frågeforumet står datumet längst ned under varje avsändare. Se exempel här:

    Om inlägget inte gjordes det här året skrivs det aktuella året ut och är det ett väldigt gammalt inlägg kommer dessutom en röd text upp att inlägget är gammalt. Se exempel här:

    Vi ser dock över vårt frågeforum kontinuerligt för att säkerställa att vi har rätt och aktuell information här. Vi förstår att det inte skulle vara dumt att man ser året i varje inlägg som finns här, det tar jag vidare till Kundo som vi samarbetar med gällande vårt frågeforum. Tack för tipset.

    Trevlig helg!

    Med vänlig hälsning,

    Mikaela Uthyrare