Kommer det ställas upp en container på mitt område i vår?

Hej!

Kommer det ställas upp en container på mitt område i vår?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Ja, precis som tidigare år ställer vi ut en container till våra hyresgäster så ni har möjlighet att kasta era grovsopor.
    Till grovsopor räknas avfall som normalt uppkommer i ett hushåll, tex möbler, cyklar, trädgårdsavfall, barnvagnar, gräsklippare (tömd på bensin och olja), kläder, husgeråd, vattentunnor m.m. El-avfall, elektronikavfall som tex tv-apparater, datorer etc läggs i separat kärl vid container. Observera att man inte får kasta byggavfall, bil-eller båtdelar osv.

    Här nedan ser du på vilka områden de kommer stå på och vilka dagar. Containern kommer stå uppställd i ett dygn.

    Rimbo:

    Ekdalsvägen 12-30: 17 maj
    Bergsvägen 8: 18 maj
    Rimbo skolväg 11 & 15, Idrottsvägen 3 &5 och Villavägen 4 & 6: 16 maj
    Smedjevägen 3 (hit går även hyresgäster på Tomtavägen 7 & 9): 19 maj
    Vallby Gårdsväg 14 & 16: 19 maj
    Vibyvägen 24: 17 maj
    Villavägen 5, Idrottsvägen 9 och Ängsvägen 12: 16 maj
    Håstavägen: 18 maj
    Landstormsvägen och Parkvägen: 19 maj

    Norrtälje:

    Drottning Kristinas väg 57: 11 maj
    Drottning Kristinas väg 71: 11 maj
    Stockholmsvägen 19: 9 maj
    Skyttegatan 3: 17 maj
    Lommarvägen 37: 17 maj
    Kungsgatan 13: 17 maj
    Värdshusgränd: 9 maj
    Lommarvägen 10-22 och 14-16: 10 maj
    Lommarvägen 15 och 27-29: 10 maj
    Dalbyvägen 3: 9 maj
    Arholmagatan 12: 11 maj
    Vegagatan 13: 9 maj
    Floragatan 9: 17 maj
    Roslagsgatan 29 + Göken: 17 maj

    Hallstavik & Älmsta:

    Dianavägen 10-20: 16 maj
    Carl Wahrens väg 30-38 (hit går även hyresgäster på Uppsalavägen 12 & Häggvägen 4): 9 maj
    Envägen 10-16: 10 maj
    Gamlebovägen 1 samt 12-18: 10 maj
    Odenvägen 2-6 & Gottstavägen 8-12: 10 maj (containern står på Odenvägen 8)
    Carl Wahrens väg 20-22: 9 maj
    Grisslehamnsvägen 8: 9 maj

    Med vänlig hälsning,
    Mikaela Uthyrare