Varför hittar jag ingen nyckelhålsmärkning på Risentas müsli?

Jag är medveten om vad jag äter och tittar gärna efter nyckelhålsmärkta produkter. Men jag hittar inget nyckehål bland era müsli sorter, varför?

Tacksam för svar!
Anders

Kommentarer

  • Hej,

    Vad roligt att du är intresserad av våra produkter.

    Våra müsli innehåller för höga halter fett för att klassas som
    nyckelhålsprodukt. Den relativt höga fetthalten beror på att vi har mycket
    fröer, kärnor och nötter i våra produkter som självklart tillför massa nyttigheter, men också en högre fetthalt.

    Vänligen
    Olivia