Varför har Risenta ändrat förpackning till Müsli?

Vad är så bra med vår nya påse? ?

Vår nya påse består av mer än 50% förnyelsebar och återvinningsbar pappersfiber. Det innebär att den i Sverige ska sorteras som pappersförpackning, vilket möjliggör återvinning av pappersfibrerna.

Nya påsen minskar totala mängden förpackningsmaterial med nästan 2/3 = 66% !!! ?

D.v.s.mindre mängd förpackningsmaterial sedan tidigare:
  • TIDIGARE: 35 g
  • NY: 12 g
Återförslutningsbar funktion (zip) ökar användarvänligheten och förvaring! En produkt som inte skyddas kan leda till att produkten blir dålig i förtid, vilket kan resultera i ökat matsvinn, det vill vi bekämpa!

Vi hoppas ni är stolta med oss! ?
Pia Konsumentkontakt

Kommentarer

  • Ni har öven sänkt innehållet med 25%, men det verkar som priset är samma per förpackning. Så kilopriset har ökat, motsvarande en prisökning på 35%. Stämmer det?
    Henke
  • Hej Henke!

    Det är aldrig vår avsikt att lura någon. Det vore dessutom en mycket osmart strategi, då våra konsumenter är mycket pålästa och snabbt uppmärksammar förändringar. När vi nu lanserade vår müsli i nya påsar valde vi till exempel att skriva ”new recipe” och har märkt ut innehållet på de produkter där vi har gjort en förändring.
    Gällande din frågan angående kilopriset, det har den i vissa fall. Vi ser kontinuerligt över vårt prisläge och då vi nu gick igenom hela Risenta-sortimentet fann vi behov av att höja priset på några av produkterna, helt enkelt för att de ska bli tillräckligt lönsamma för oss att producera. Hög kvalité på råvarorna och bättre förpackning kostar lite mer för oss att ta fram. Alternativet hade varit att ta bort produkten helt från hyllan, men det vill vi förstås inte.
    Vi är dessutom väldigt stolta över att våra produkter produceras i Sverige och det vill vi så klart fortsätta med.

    vänligen
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.