ursprung

Vilket land kommer kikärterna ifrån som finns i kikärtsmjölet?
Kerstin Svensson

Kommentarer

  • Hej Kerstin!
    Våra kikärtor som finns i kikärtsmjölet kommer ifrån Turkiet och Italien.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Robyn
  • Hej,

    What is the country origin of the product "Skalade Hampafrön" from Risenta?

    Tack

    Mvh/
    Ayu
    Ayupry
  • Hello!

    The country origin of "skalade hampafrön" is China.
    Have a nice day!
    Robyn
  • Var kommer er bön pasta ifrån?
    Mira
  • Hej Mira!

    Vår bönpasta kommer från Kina.
    Ha en fin dag!
    Robyn
  • Hej Mia.
    Varifrån kommer solroskärnorna.
    Vänl,
    Henrik
    Henrik Öhman
  • Hej Henrik

    Tack för din fråga.
    Våra solroskärnor kommer Bulgarien, förutom de ekologiska - dessa kommer från Kina.

    vänligen
    Linda
  • Varför inte ursprungs märkning på förpackningarna?? o varför plastpåsar på gröna linser.  Var är gröna linserna odlade?? Jag är mycket noga med odlingsland köper ALDRIG från diktaturer eller enorma transport vägar.
    tant Maggan
    maggan holmquist
  • Hej Maggan,

    Tack för ditt inlägg!

    Våra gröna linser kommer från USA.

    Vi vill förstås vara transparenta med var produkterna faktiskt odlats, men har tyvärr haft svårt att tekniskt lösa detta i vår produktion. Vi jobbar vidare med att få till en lösning så att man redan på plats i butiken ska kunna läsa innantill på påsen om produktens ursprung. Som konsument är du alltid välkommen att höra av dig till oss om det är fler produkter du undrar över.

    Vänligen,
    Louise
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.