Transport Vita stora bönor

Hej,

Jag undrar hur den geografiska transportvägen ser ut för torkade vita bönor från Polen. Ungefär vart odlas bönorna och vart produceras/förpackas de? hur transporteras de till Sverige?
Emelie Sundin

Kommentarer

  • Hej Emelie

    Tack för din fråga.

    Våra stora vita bönor från Polen odlas i södra Polen. Där packas dom i 25 kg säckar för vidare transport till fabriken i Sverige där vi packar om till konsumentförpackningar.

    vänligen
    Linda