Torkade röda linser

Hej! Jag undrar hur era röda linser har transporterats till Sverige (via flyg, båt, lastbil etc.) och vilka stopp de gjort längs vägen från landet där de odlades?

Vore mycket tacksam för svar!

Mvh
Emelie
Emelie Sundin

Kommentarer

  • Hej Emelie!
    Den information jag har att ge dig är att Våra Röda linser som odlas i Kanada transporteras därifrån hit till Europa på båt och sedan på Lastbil.

    Med Vänlig Hälsning
    Robyn
  • Tack för svar! Då har jag en följdfråga:

    Vart produceras (rensas, torkas) de röda linserna?

    Mvh
    Emelie
    Emelie Sundin
  • Hej Emelie!
    Våra Röda Linser produceras i Belgien och Turkiet.
    Robyn
  • Hur är det med Gröna respektive Svarta Beluga linser, vart odlas och produceras de?

    Mvh
    Emelie
    Emelie Sundin
  • Hej Emelie,

    Våra gröna linser kommer från USA och våra svarta Beluga linser kommer från Kanada.

    vänligen
    Linda