Svarta bönor ursprung & transport

Hej!

Jag undrar hur följande produkter har transporterats till Sverige (via flyg, båt, lastbil etc.) och vilka stopp de gjort längs vägen till er fabrik i Sverige?

Svarta bönor från Kina
Kidneybönor från Kina/USA
Kikärtor från Frankrike

Vore mycket tacksam för den information som jag kan få!

Mvh
Emelie
Emelie Sundin

Kommentarer

  • Hej Emelie!
    Våra råvaror transporteras hit till Europa på båt och sedan på lastbil. Jag har tyvärr inte ett mer specifikt svar att ge kring exakt vilka stopp som görs på vägen.

    Allt gott,
    Robyn
  • Okej, jag förstår!

    Det kanske går att svara på vart i Europa som de anländer med båt?

    Mvh
    Emelie Sundin
  • Går det att svara på vart i världen de förpackas?

    Mvh
    Emelie
    Emelie Sundin
  • Hej Emelie!
    Våra Kikärter produceras i Belgien och Kidneybönor samt Svarta Bönor i England för att sedan förpackas i Stockholm.

    Med Vänlig Hälsning
    Robyn
  • Tack för svar Robyn!

    Jag har två följdfrågor.

    1. Vad menar du när du använder begreppet produceras?

    2. Förpackas alla Risentas produkter i Stockholm?

    Mvh
    Emelie Sundin
  • Hej Emelie!
    Nej, alla produkter förpackas inte i Stockholm. I Stockholm paketerar vi rena råvaror och blandning av Müsli. Produkter som inte paketeras här är ex. sesamkakor, riskakor och granola.
    Producera kan referera till när man exempelvis "blandar" olika råvaror till en Müsli.

    Med Vänlig Hälsning
    Robyn
  • Ursäkta min otydlighet, jag menade egentligen;

    1. Vad innebär det att t.ex. kidneybönor produceras i England?
    Är det att bönorna tas ur sina baljor, torkas, rensas etc.

    2. Förpackas följande produkter i Stockholm; torkade linser, kidneybönor, kikärtor och svarta bönor?

    Mvh
    Emelie Sundin
  • Hej Emelie!
    Ja, precis så menas det med Kidneybönorna som produceras i England.
    Ja, de paketeras i Stockholm.

    Allt gott!
    Robyn
  • Hej hittar inte var svarta belugalinserna produceras, tacksam för svar.

    Mvh
    Anders
    Anders Uddgård
  • Hej Anders,

    Så roligt att du hittat till vårt forum!

    Våra belugalinser odlas i Kanada, och packas sedan på vår fabrik i Stockholm.

    Vänligen,
    Louise
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.