Spermidine halt av vetegroddar

Vilken process använder ni för att torka vetegroddar? Hur är halten av olika ämnena i torkade vetegroddar jämför med de färska?
Hur hög är spermidine halten i era torkade vetegroddar?
Marika

Kommentarer

  • Hej Marika!
    Våra Vetegroddar torkas med värme i en torktrumma för att samtidigt stoppa den naturliga groddningsprocessen.
    Tyvärr har vi bara näringsvärden för torkade Vetegroddarna och inte färska, så jag har ingen jämföring samt ingen uppgift om spermidin-halten.

    Med Vänlig Hälsning
    Robyn
  • Hur varmt är det i torktrumman och hur länge? Risken är att är det för hög värme så ta den kål på många av B-vitaminerna.
    Marcus Olsson
  • Hej Marcus,

    Tack för ditt inlägg!

    Våra vetegroddar har värmebehandlats med en temperatur över 100 grader. 😊

    Ha en fin dag! 💛
    Nina