Kan man göra sojamjölk på ert sojamjöl?

Hej!
Kan jag göra sojamjölk genom att blanda sojamjöl och varm vatten utan att koka den? Kommer detta inleda magbesvär?
På den gamla Risenta Sojamjöl förpackningen så står det är hög temp. hanterat och kan äta/drycka direkt. Nu har ni byt förpackningen och försvann sånna texter...undrar om det är fortfrande samma produkt som tidigare.

Tack på förhand för snabbt svar.

Hälsningar
yang
Yang

Kommentarer

  • hej Yang,

    beklagar sent svar på din fråga, men vi har avvaktat svar från vår kvalitetsavdelning.
    Svaret är JA! Man kan använda vårt sojamjöl för att tex göra sojamjölk. Den informationen som stod på den gamla förpackningen gäller fortfarande, dvs att sojabönorna är upphettade vid hantering och att man kan konsumera mjölet utan tillagning.

    Linda