Sojaburgare

Hej, förut hade ni världens godaste recept på sojaburgare med fetaost. Kommer det att komma tillbaka bland recepten snart?
Isabella

Kommentarer

  • Hej Isabelle!

    Roligt att du gillar våra Sojaburgare med Fetaost, här kommer receptet

    GÖR SÅ HÄR:
    Skala och riv ingefäran, pressa vitlöken och grovhacka koriander. Lägg i en mixer tillsammans med kokta sojabönor, spiskummin, smulad fetaost, olivolja och panka. Mixa till en grov färs. Forma till burgare och vänd i majsmjöl. Låt stå kallt i minst 20 minuter. Stek i olja ca 2 minuter på varje sida. Rosta brödet lätt i en stekpanna och bygg ihop din burgare med tillbehören.
    INGREDIENSER
    4 dl sojabönor, kokta
    1 msk ingefära, riven
    1 vitlöksklyfta, pressad
    150 g fetaost
    3 msk olivolja
    1/2 kruka koriander
    1 tsk spiskummin
    ½ dl asiatiskt panko-ströbröd eller vanligt
    ströbröd
    1 dl majsmjöl att panera i
    salt och peppar

    vänligen

    Linda