Sojabönor rostade och saltade ursprungsland?

Sojabönorna är riktigt goda, men jag hittar ingen information om varifrån sojabönorna kommer. Är de från Europa? Tack i försvar för svaret!
Christina

Kommentarer

  • Hej Christina
    Trevligt att du hittat vårt forum!

    De kommer från Canada.

    Passar på att önska dig en fin dag!
    Pia Konsumentkontakt
  • Risenta skryter massor om krav på miljö och arbetsförhållanden. Men är väldigt hemlighetsfulla om v a r i f r å n t. ex. pumpakärnorna kommer ifrån.
    Likaså - vad är odlingsmiljön värd i alla vackra ord - om odlingen inte sker e k o l o g i s k t ?
    Gunnar Johansson
  • Hej Gunnar
    Tack för att du hör av dig till oss.

    Vi vill förstås vara transparanta med var produkterna faktiskt odlats, men har tyvärr haft svårt att tekniskt lösa detta i vår produktion. Väldigt många av våra produkters råvaror tar vi in från olika länder beroende på skörd, tillgänglighet etc. och eftersom ursprung då skiftar blir det därför svårt att sätta etikett på förpackningar. Utifrån lagen så är det frivilligt att märka ut ursprung på våra typer av produkter, det är däremot lagkrav på bl.a. frukt och kött. Vi jobbar vidare med att få till en lösning så att man redan på plats i butiken ska kunna läsa innantill på påsen om produktens ursprung.
    Som kund är du alltid välkommen att höra av dig till oss så svarar vi på vilket land produkten kommer ifrån och hur den odlas.

    Pumpakärnor kommer från Kina.

    Ha en fin dag💛

    Jenny