Har müsli quinoa, äpple och blåbär utgått?

Vi gillar er müsli med quinoa, äpple och blåbär. Jag hittar den dock inte i butikerna längre. Har den försvunnit? Varför i så fall?
Marie

Kommentarer

  • Hej Marie!

    Tack för ditt inlägg 😀

    Ja, müsli Quinoa, Äpple & Blåbär finns inte längre i vårt müsli sortiment.

    Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra produkter, mycket baserat på vad våra konsumenter tycker men också för att nå våra högt uppsatta hållbarhetsmål inom Paulig, som äger varumärket Risenta. Vad gäller smak, genomför vi sensoriska tester vid alla förändringar för att säkra att våra produkter blir just bättre. I detta fall så har vi valt att göra lite förändringar på vårt recept men också förbättrat förpackningen för att motverka matsvinn.

    Vår müsli range är ganska unik i mängden av nötter, fröer, frukt & bär. Det kommer den fortsatt att vara, även om vi har gjort om recepten något. Vi är naturligtvis öppna för era synpunkter även fortsatt, så vi är glada för all typ av feedback vi får på våra produkter så att vi kan fortsätta utvecklas!

    vänligen
    Linda