Recept Quinotto med blomkål, hasselnötter och russin

Hej! Lägg gärna upp receptet igen på quinotto, blomkål mm som låg här Qui-otto med rostade blomkål, hasselnötter och russin!
Pernilla

Kommentarer

  • Hej Pernilla

    Här kommer receptet!

    Quinotto med rostad blomkål, hasselnötter och russin
    4 dl quinoa
    1 msk buljong/ 1 buljongtärning
    1 blomkål
    1 gul lök
    2 vitlöksklyftor
    1 dl riven parmesan
    1 dl hasselnötter
    0,75 dl russin
    salt och peppar
    Sätt ugnen på 200° grader. Koka quinoan enligt anvisning på förpackningen med buljongen. Skär blomkålen i klyftor. Rosta i ugnen med olivolja i ca 20 minuter. Hacka löken och vitlöken och fräs på medelvärme i en stekpanna. Häll ner quinoan och osten och rör ihop. Servera quinoan med blomkålen, hasselnötter, russin och hyvlad parmesan.

    lycka till ! 😋
    Linda