Paj med kikärtsmjöl

Hej,

På kikärtsmjölpåsen står det att den går bra till paj. Kan det finnas något recept, dessutom utan ägg?

Lena Eriksson

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Tack för din fråga.

    Vi har inget eget pajrecept just nu på kikärtsmjöl, men vi hittade detta:

    Pajbotten

    · 2,5dlkikärtsmjöl
    · 1mskolivolja
    · 0,75dlvatten
    · 1stsalt
    · 1stpeppar

    1. Sätt ugnen på 200 grader.

    2. Blanda ingredienserna till pajbotten till en deg. Späd ev. med mer vatten.

    3. Olja en form och tryck ut degen i formen.

    4. Förgrädda i ugnen på 200 grader i cirka 10 minuter. Tag sedan ut pajbotten och låt den svalna några minuter.

    Vi skulle tipsa om att olja in formen ordentligt, och även blöta händerna när man trycker ut pajdegen i formen så slipper man att den fastnar på händerna

    Vi fyllde vår med lite medelhavsinspirerade saker; oliver, tomater, kronärtskocka, mozzarella och färska kryddor.

    Lycka till
    Linda