Nyponskalmjöl?

Hej

Risentas nyponskalmjöl är slut i de Stockholmsbutiker och nätbutiker där jag brukar handla det. När fyller ni på i hyllorna eller råder ett leveransproblem?
zony

Kommentarer

  • Hej Zony!
    Vi är i dialog med leverantör angående Nyponskalsmjölet som är slut på vårt lager.
    Jag har tyvärr inget datum att ge dig i dagsläget på när det kommer vara åter i butik.
    Ha en trevlig helg!
    Robyn
  • En till som undrar! Tack för svar! Hoppas på snabbt återseende av vårt dagliga vitamin-frukosttillägg!
    Ulla
  • Hej!

    Hur går det med dialogen med leverantör angående Nyponskalsmjölet. Vad är problemet?
    Jag saknar verkligen nyponskalsmjöl.

    Med vänlig hälsning,
    Lena
    Lena Carlström
  • Hej Lena!

    Det ska komma en ny batch Nyponskalsmjöl till butik inom 2 veckor enligt prognos.
    Ha en fin dag!
    Robyn
  • Hej , nu har jag snart slut på mitt nyponskalsmjöl - och butiken säger att det varit restat länge . Stämmer det - och i så fall - när återkommer det ?

    Carin
    Carin Helenius
  • Hej Carin,

    Tack för ditt inlägg.

    Vi restar inte vårt Nyponskalsmjöl, en snabbsökning på nätet och jag kan se att t ex Apotea har vårt Nyponskalmjöl. Be din butik att beställa hem denna produkt igen.

    vänligen
    Linda
  • Hej! Jag undrar hur länge C-vitamin bevaras i nyponskalmjölet? Jag har inte fått använt det .. så nu är det flera år gammalt. Det bär emot att slänga.
    Vänligen
    Mona Stjernfeldt

  • Hej Mona

    Vad gäller produkter där dem har passerat bäst före datumet så kan vi aldrig garantera näringsvärderna eller vår höga kvalitet. Med detta sagt så tycker jag att man kan följa livsmedelsverket som tycker att man ska lukta, smaka se på maten och är det som vanligt så kan man konsumera produkten.bäst före - bra efter

    Linda
  • Ert Nyponskalsmjöl har bytt utseende på förpackningen och tyvärr också pris.
    Betalade tidigare runt 75 kronor for en förp. på 500 gr. de nya förpackningarna går på ca 119 kronor för samma mängd. En enormt stor prisskillnad. Vad motiverar ni den prisskillnaden med?
     Inga Eriksson
  • Hej Inga

    Tack för ditt inlägg!

    Vad gäller prishöjningar på våra produkter så kan det bero på lite olika saker.
    Vi kan höja/sänka våra priser om råvarupriserna går upp eller ner, detta kan vi dock bara göra vid några fåtal tillfällen under året. När vi tar fram nya förpackningar kan de vara dyrare (pga tex återslutande funktion) som kan göra att priset går upp. Vi sätter inte priserna ut mot konsument, det gör butikskedjorna men såklart bygger deras pris på vad vi säljer till dem för och det är en ständig och tuff förhandling.

    Ett tips är att kika på ditt postnummer på ICA:s hemsida, hos dom verkar det som att priset är lägre, ca 95 kr.👍

    Vänligen
    Nina
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.