Melonkärnor spår av/fri från?

Hej! Har en multiallergisk son som är väldigt känslig för spår av mjölkprotein, baljväxter (speciellt soja, jordnötter, linser) vete, ägg, sesam, solros, cashewnötter och selleri. Nu undrar vi om vi skulle kunna testa era melonkärnor och göra en pesto på. Står inget om spår av på förpackningen men heller inte fri från? Har ni något av allergenerna ovan i samma produktionskedja?
Mvh Hanna
Hanna

Kommentarer

  • Hej Hanna

    Tack för ditt inlägg.

    I vår produktion körs tyvärrr melonkärnorna på samma lina som linser, bönor av olika slag, cashewnötter och solrosfrön.
    Vi har bra kontroll på vår produktion, men om din son är så känslig så rekommenderar vi er att inte testa melonkärnorna.”

    vänligen
    Linda