Innehåller hasselnötsmjölet spår av jordnötter?

Hej
Innehåller hasselnötsmjölet spår av jordnötter?
Mvh Majka
Majka

Kommentarer

  • Hej Majka,

    Vi skriver alltid ut om det kan finnas risk för spår av allergener. Då jordnötter egentligen tillhör familjen baljväxter, märks denna alltid ut som en separat allergen. Vidare hanterar vi inte jordnötter i våra fabriker, så om det inte är angett som en allergen på förpackningen kan vi garantera att detta gäller.

    Vi rekommenderar att du läser innantill på varje förpackning du köper, eftersom risker kan förändras vid eventuellt byte av leverantör eller produktionsmetod. Denna information står då alltid direkt efter innehållsdeklarationen.

    Vänligen,
    Louise
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.