”Jag sorteras som pappersförpackning” klipps bort!

När man öppnar påsen till Solroskärnorna klipper man bort ” Jag sorteras som pappersförpackning”  vilket betyder att när påsen är tom kanske man inte alls kommer ihåg hur påsen skulle sorteras. Tips: tryck sorteringstipset på annan plats på påsen!
Birgitta Neregård

Kommentarer

  • Hej Birgitta!
    Tack för att du hör av dig med dina synpunkter.

    Verkligen en relevant observation av dig. Jag har inte just nu denna påse framför mig (mycket arbete hemifrån i dessa corona-tider) 😉

    Andra påsar som jag har hemma står informationen enligt bilden nedan

    Kan hända att det står på två ställen på förpackningen, vad ser du på din påse?

    Pia Konsumentkontakt
  • Ja, det står även på baksidan av påsen. Sorteringsinfon som klipptes bort var MYCKET tydligare, Visar att Risenta bryr sig.

    Birgitta Neregård
  • 👍👍👍
    Pia Konsumentkontakt
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.