Jag använder ert rismjöl i nästan allt bröd jag bakar. Varför finns det inte större paket att köpa ?

Se ovan fråga
Karin Palmqvist

Kommentarer

  • Hej Karin

    Tack för din fråga.

    Vi har valt att inte ha allt för stora förpackningar då många konsumenter inte förbrukar allt inom en kortare tid. Detta för att undvika att produkterna t ex härsknar i öppen förpackning.
    Linda
  • Har oöppnade ris/majsmjöl. Kan jag använda dom. Datumet har gått ut i juni -20
    Marianne Sandberg
  • Hej Marianne!

    Vi kan inte garantera näringsvärdet och kvalitetsnivå, så här 6 månader senare.
    MEN vi tycker att man ska göra som Livsmedelsverket rekommenderar, dvs att man ska lukta/smaka/se på maten och är det som vanligt så går det att äta. Vi tipsar dock om att öppnar man en förpackning efter bäst före datumet så förbruka den under en kortare tid.

    Linda