Hur kan era sesamkakor vara glutenfria när de innehåller vetesirap?

Hej
Jag tänkte köpa era sesamkakor men är glutenintolerant och blev så osäker eftersom de innehåller vetesirap. De har den glutenfria märkningen, men ändå innehåller de vetesirap. Undrar nu om de är glutenfria eller ej?
Elisabeth

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga, bra att du hör av dig.

    Det stämmer, vi anger att våra sesamkakor är glutenfria. Vi använder en glutenfri vetesirap till våra sesamkakor, så de är glutenfria.

    Hoppas det känns bra!
    Olivia
  • Hej! Jag har bakat med era produkter i många år och speciellt med
    teffmjöl och rismjöl. Varje gång samma recept. Nu blir degen rinnande och
    omöjlig att forma med händerna. Är psylliumfiber och fiberhusk utbytbara
    med varandra. Brödet jäser dåligt och blir torrt och hårt. Hjälp! vad kan det bero på
    och hur ska jag få till det även i fortsättningen.
    Siv
  • Hej Siv,

    Tack för att du hör av dig till oss!

    Vad tråkigt att degen blir rinnande och svår att arbeta med.

    Ja, man kan byta ut fiberhusk till psylliumfiber samt tvärtom men mängden är inte densamma. Vi skulle rekommendera att du testar att ta 1,5 msk Psylliumfiber om du vanligtvis har ändvänt 1 msk fiberhusk.
    Sen kan ju resultatet variera beroende på hur mycket degvätska det blir i ditt recept.
    Men börja med att ta 1,5 msk av Psylliumfiber och se om det fungerar 🙂

    Ha en fin dag och lycka till med bakningen 👍
    Moa
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.