Frögröt

Saknar produkten. Förslag på ersättare eller recept blanda själv?
Ingrid Bech

Kommentarer

  • Hej Ingrid,

    Tyvärr har frögröten utgått ur vårt sortiment, men den är inte så svår att blanda till själv!

    Vår frögröt innehöll havregryn, närmare bestämt Steel Cut Oats, som är klippta havrekärnor. Utöver detta hade vi också i rågflingor, solroskärnor, pumpakärnor, dadlar, hasselnötter, samt chia- och psylliumfrö. Prova dig fram till din favoritkonsistens, och lägg till eller uteslut ingredienser efter eget tycke och smak. Tillsätt mjölk eller vatten och tillaga i micron eller på spisen.

    Till 1 dl torr gröt behövs ca 2,25 dl vatten och eventuellt ½ krm salt.
    Louise
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.