Durra frukostbullar

Hej.
Jag hade ett favoritrecept på bröd som ni har tagit bort, Durra Frukost Bullar.
Finns det någon chans att kunna få det receptet igen? Jag vore väldigt tacksam till det. 🙂
Hälsningar Charlotte
Charlotte

Kommentarer

  • Hej Charlotte!

    Roligt att du gillar våra Frukostbullar, här kommer receptet:
    INGREDIENSER:
    1/2 dl chiafrö + 1 dl kokande vatten
    5 dl durramjöl
    1 dl rismjöl
    2 msk psylliumhusk
    1 tsk salt
    50 g jäst
    4 dl vatten, fingervarmt
    ½ dl rapsolja
    2 msk honung
    Garnering: sesamfrö, vallmofrö, pumpa-eller solrosfrö
    GÖR SÅ HÄR: Häll kokande vatten över chiafröna och låt svälla ca 10 minuter.
    Blanda alla torra ingredienser.
    Smula ner jästen i en bunke och rör ut med vatten, rapsolja och honung.
    Använd en elvisp och häll i vattnet i de torra ingredienserna tillsammans med chiafröna. Vispa ca 5 minuter.
    Låt degen svälla ca 10 minuter.
    Häll ut degen på bakbord med lite durramjöl. Använd oljiga händer.
    Dela degen i två längder och sedan varje längd i ca 6 bitar.
    Forma till bullar och vänd i frön. Lägg på smörpapper i en form med kanter.
    Låt jäsa ca 30 minuter.
    Grädda i 190° ca 20 minuter.
    Låt svalna innan servering.

    Lycka till! 😀
    Linda