Cikoriarotfiber

Hej.
Jag undrar om några av era musli/granola innehåller kostfibret cikoriarotfiber, Inulin? Har inte haft problem tidigare med  magen med era produkter, men köpte nu musli med quinoa/blåbär och magen pajade. Tacksam för svar
Sara

Kommentarer

  • Hej Sara!
    Vår Müsli Quinoa, Blåbär & Äpple innehåller inte något Inulin, inte våra andra Müsli heller.

    Trevlig helg!
    Robyn
  • Hon frågar om Inulin, inte insulin! Det står tom om fiber i rubriken. alla era produkter innehåller kostfibret och tillika tillsatsen Inulin vilket gör hela min familj dåliga i magen. Detta är en fibertillsats som av många anses vara onödig och för stark för magen. Vore tacksam om ni tog bort denna, om än naturliga, tillsats. Eller åtminstone minska så den inte förekommer redan på andra plats i innehållet. Har förtillfället tyvärr tvingas byta bort era väldigt goda granolor och muslin till annat märke. Återkommer när inulinet tagits bort eller kraftigt minskats ner.
    Josefin
  • Skrev precis ett inlägg. Vill bara rätta. Ska stå att alla era granolaprodukter, som hon ju också frågade om, innehåller inulin. Inte alla era produkter, det blev ju fel.
    Josefin
  • Hej Josefin,

    Bra du är observant, tack! Vi har redigerat texten.

    Vår müsli innehåller inte inulin, men vår granola gör. Vi har gjort ett aktivt val att försöka minska mängden tillsatt socker i våra produkter, och använder i många tillfällen inulin istället, i bland annat vår granola.
    Louise
  • Jag har fått stark Allergi pga  ingrediens Cikoriarot fiber i finax Sunt& Gott..
    Jag brukar muslli men den med Cikoriarot var karastroff med allerguer besvär igår kvällen här i Arlöv..
    Det var min son som kööt den.
    Ja jag visst inte att jag har allergi med jävla cikoriarot fiber😕😟.

    Jag har köpt en Musli på Ica i❤ eco , svenk ekologisk Musli Naturell och gick bra med den, utan Allergi👍
    JAg har diabets2 och själv kan blandas in i den Musli va jag önska utan påverkas min hälsa.
    Mvh, Guimar
     Guimar
  • Hej Guimar,

    Tack för att du kontaktar oss!

    Vad härligt att du har hittat en produkt som funkar för dig och att du delar med dig så att andra kan ta del av din erfarenhet 👍

    Ha en fortsatt fin fredag och trevlig helg 💛

    Madelein Konsumentkontakt
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.