Arsenik i ris

Hej! Jag undrar om ni har något ris som kommer från en region där halterna arsenik är mycket låga eller obefintliga, dvs lägre än in ris normalt (t ex ris till risotto)?
Eva

Kommentarer

  • I specifikationen för vårt Råris som kommer från Italien, är mängden arsenik aldrig högre än 0,2mg/kg.
    Med Vänlig Hälsning
    Robyn
  • Hej, men vad gäller för vanligt ris (risotto)  från Italien, är det ännu lägre halter i det?

    Eva
  • Hur är det med rismjöl? Arsenik där?
    Christina
  • Hej🙂

    Tack för inlägg!

    Vi analyserar arsenik i vårt ris och rismjöl.
    Samtliga analyser har gett värden som legat långt under EU:s gränsvärde på 0,2 mg/kg.

    Vänligen
    Nina