Är ert nyponskalsmjöl gjort utan fröer?

Ert nyponskalsmjöl, innehåller det endast skalet eller också fröer från nyponet?
Pia Konsumentkontakt

Kommentarer

  • Vi har enbart det yttre skalet i vårt nyponskalsmjöl, och dessa torkas i traditionella ugnar i Chile som eldas med ved (ingen raw food eftersom temperaturen kan uppgå till 100C). Därefter transporteras skalen till Sverige med båt där vi mal det till mjöl.

    Hoppas det gav svar på din fråga!
    Vänligen,
    Pia Konsumentkontakt