Stämplingsbricka/ Sportidentpinne

Hur registrerar jag min stämplingsbricka / Sportidentpinne?
O-Ringen O-Ringen

Kommentarer

  • I år behöver du inte bekymra dig om stämplingsbrickan mer än att se till att du har en med dig när du går till start. På vägen passerar du en verifieringsstation där brickan kopplas till din bokning med hjälp av en streckkod på din nummerlapp.

  • Hej!
    Jag kommer att låna en sportidentbricka med personligt nummer för en annan person. Kommer det att fungera för mig?
  • Hej Inge!
    Det gör inget att du lånar någon annans sportidentbricka eftersom brickan kommer att knytas till dig med hjälp av streckkoden på din nummerlapp.
  • Hej!

    Jag har köpt ny sportident pinne och vill springa med den. Hur byter jag pinn nummer på min anmälan?
  • Hej Fanny!
    Du behöver inte anmäla något nytt SI-nummer eftersom det kommer att kopplas till dig längs vägen till starten.

  • Så det faktum att startlistan helt plöstligt fyllts på med mer eller mindre felaktiga SI-pinnar är inget vi behöver bry oss om då?

    Lite förvirrande...
  • Hej!

    Jag har hyrt en pinne av er, hämtar jag den samtidigt som nummerlappen i deltagarservice?

    //mvh
    Erik
  • Hej Erik!

    Ja, precis, den hämtar du i Deltagarservice vid O-Ringentorget!

    Varmt välkommen till O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas
  • Tack för snabba svaret!

    Öppettider för deltagarservice under O-ringen? 21-27/7???
  • Hej igen Erik!

    Deltagarservice O-Ringentorget:
    Onsdag 18 juli Kl. 12.00–21.00
    Torsdag 19 juli – Fredag 27 juli Kl. 09.00–21.00
    Lördag 28 juli Kl. 09.00–12.00

    Deltagarservice Arena
    Tävlingsdagar Kl. 07.30–14.00

    Varmt välkommen till O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej igen!

    Joakim, ursäkta att vi missade din fråga innan Eriks fråga ovan!

    Det som har skett på live.oringenonline.se nu är att man har matchat stämplingsbrickor (SI-pinnar) med anmälda deltagare via Eventor och jag kan förstå att detta kan vara lite förvirrande eftersom ingen har angivit SI-nummer vid anmälan/bokning. Jag ska omgående be marknadsorganisationen att gå ut med en nyhet kring detta på hemsidan!

    Hur som helst så om man av någon anledning har en annan SI-pinne än den som matchats från Eventor, eller ingen pinne alls i den listan så är det ingen fara. Precis som Johanna skrev tidigare kommer alla deltagare att passera en verifieringsstation på väg till start och där verifieras att SI-pinnen man har med sig är rätt och är den inte det eller om den inte är matchad alls, så sker en koppling mellan den pinne man har med sig och deltagaren via en streckkod på nummerlappen där i verifieringsstationen.

    Den inläsning som nu skett via Eventor gjordes för att minimera risken för kö vid verifieringsstationen så att många kommer att slippa proceduren att bli kopplade till sin bricka där, utan bara kan gå vidare till start efter verifieringsmomentet.

    Varmt välkomna till O-Ringen!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej
    Så det som står i programtidningen, att man skall gå in på O-Ringen.se/bytbricka är felaktig information?
    Mvh
    Stefan
  • Bricka paras vid verifieringsstationen. Ta med rätt bricka (=den du vill tävla med) dit så matchar vi den mot din nummerlapp. För att minska ev. köer vid verifieringsstationerna har vi matchat alla deltagare mot brickor i Eventor. Om den matchen är fel eller inte spelar ingen roll, då det kan matchas om vid stationen. Är det rätt spar vi lite tid då ingen matchning behöver göras.
  • Går det att köpa en ny sportidentpinne på plats vid o-ringentorget?
  • Nej, vi säljer inga SI-pinnar på plats. Däremot går det att hyra. Vill du köpa hänvisar vi till SportIdent.
  • Går SI-pinne att hyra på plats eller måste man förboka?
  • Hej Elin!

    Det går alldeles utmärkt att hyra en stämplingsbricka på plats. Det gör du i Deltagarservice på arenorna.

    Mvh,
    Tomas
  • Hej!

    Jag undrar samma sak som Stefan Nynäs ovan, är informationen om att registrera bricknummer på oringen.se/bytbricka felaktig? För att undvika köer på väg till start tänkte vi lägga in numren där men den sidan verkar inte fungera.

    Mvh,
    Kristin
  • Hej Kristin!
    Det stämmer att den länken inte går att använda. Vi hänvisar istället till de verifieringsstationer som finns längs vägen till start.
    Med vänliga hälsningar,
    Johanna Näslund