Prisjämförelse 5-dagars VS 5 etappstarter

Jag undrar lite kring avgifterna för de olika produkter som går att välja mellan till sommarens tävling samt vad som ingår i de olika startavgifterna.
En anmälan i motionsklass för 5-dagars kostar 1630 kr (alt. 1540kr för Challengeklass), anmälan till etappstart samtliga dagar kostar 199kr/dag, alltså sammanlagt 950 kr.

Är enda skillnaden mellan dessa att man för 950 kr får 5 individuella starter men resultaten räknas inte ihop?
Och att 950kr + 680 kr mer ger ett resultat både på individuella etappstarter men även ett sammanräknat 5-dagars-resultat?

Är det något utöver detta som ingår i den 680 kr dyrare alternativet som måste köpas till om man väljer 5 etappstarter?

Vh,
/ Johan

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Det stämmer att det är billigare att anmäla sig till etappstarter än Challengeklasserna och Motionsklasserna totalt sett om man jämför priset för 5 etapper. Är du ute efter att komma ut och springa några olika orienteringsbanor och att det inte känns viktigt att få ett totalresultat genom O-Ringens 5-dagarstväling där du får en totaltid och därmed exempelvis kan triggas av att kunna klättra några platser i resultatlistan nästa etapp m.m., kan du istället välja de billigare etappstarterna istället.

    I Challengeklasserna kan man också "kompistagga" sig själv och de kompisar som också valt att springa Challenge och på så vis utmana varandra lite extra då man på så vis kan skapa sina egna tävlingar i tävlingen på det sättet genom att filtrera ut sitt kompisgäng i resultatlistan o.s.v.

    Samma sak gäller i motionsklasserna, de ger det totalsammanhang - att springa och klara av klassiska O-Ringen 5-dagars och kunna jämföra sig med övriga deltagare i klassen över veckan. Så det du får för den extra avgiften som 5-dagars innebär så är det att du får ett totalresultat samt finns med i den totala resultatlistan.

    Hoppas att det var svar på din fråga - hör gärna av dig igen annars!

    Mvh,
    Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice