Nybörjare på O-Ringen, hur fungerar det?

Kan jag delta som nybörjare? Vilken bana är i så fall bra att börja på?
O-Ringen O-Ringen

Kommentarer

  • På O-Ringen finns det banor för alla!

    I kategorin Etappstart OL (orienteringslöpning) hittar du banor från de enklaste Prova på för vuxna och Inskolning för barn. Där sitter kontrollerna utmed stigar och tydliga stråk. http://oringen.se/213/uppsala-2020/tavling/vara-tavlingar/etappstart.html

    Har du bara lite vana av att läsa kartan finns det banor i kategorin Lätt/Gult. Där kan några kontroller sitta lite utanför stigar och det kan gå att gena genom skogen på vissa ställen. Här väljer du hur långt du vill spring med sträckor från 2,5 km till 10 km (sträckorna är fågelvägen mellan kontrollerna).

    Känner du dig osäker kan du vända dig till orienteringsskolan som finns ute på arenorna. De kan hjälpa att komma igång och kan även ge råd om vilken bana du ska välja.

    För dig som nybörjare har vi samlat lite mer information på den här sidan: http://oringen.se/213/uppsala-2020/tavling/o-ringen-for-nyborjare.html

    Varmt välkommen till O-Ringen och hör av dig om du har fler frågor!