Lokala bussar

Hej! Har förstått att ni inte kommer ha några matarbussar som går mellan de olika boendeområdena i Åredalen och Åre by och undrar därför om det finns lokaltrafik som kommer att trafikera sträckan vecka 30? Tack på förhand!
Anna Hansson

Kommentarer

  • Hej

    Mellan Mörsil och Duved har Länstrafiken ett antal avgångar per dag. Väster om Duved är det ytterst få eller inga bussar i linjetrafik, medan det öster om Mörsil finns några bussavgångar till/från Åre.

    Länstrafiken har dock inte publicerat tidtabellen som kommer att gälla under O-Ringen. De tidtabeller som gäller under vintern hittar du här: https://ltr.se/tidtabeller/lanstrafikens-tidtabeller/ (sök på Åre). Du kan nog räkna med att det blir något färre avgångar under O-Ringen då det är skollov och semestertider.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Tack!
    Anna Hansson
  • Skrev nyss en fråga men efter lite rackel tror jag den försvann, prövar igen. Det handlar om etappbussar t o r campingen Molanda och arenorna.

    Jag bokade och betalade tidigt campingplats vid Molanda då informationen var att detta var start- och slutpunkt för etappbussarna. Perfekt för mig som inte skulle kunna ta mig till någon satellitparkering. Nu tycks informationen om etappbussarna ha tagits bort och jag undrar vad som hänt? Har något ändrats?

    Ifall inga bussar går till/från Molanda måste jag nog annulera campingplatsen och söka något annat. Med annullering menar jag även återbetalning av campingavgiften. Vad gäller?
    Angela Nilsson
  • Hej
    Tack för din fråga och vi håller på med detaljerna kring denna planering just för tillfället
    vi kommer att gå ut med komplett information kring bussar och turer under den närmaste tiden. Det kommer att komma på hemsidan så avvakta den informationen
    Tack
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Går det att ta sig till och från Molanda utan bil? Vi tänkte ta tåget till O-ringen men har svårt att få ordning på logistiken. Har sett att etappbussar utgår från campingen men vi måste ju dit och därifrån och behöver handla under veckan... Går det att stanna i Åre på vägen hem från en etapp och ta en senare etappbuss till campingen?

    Anna
  • Hej Anna!
    Jätteroligt att ni ska komma till O-Ringen och bo på Molanda. Tyvärr går det inga bussar ut till Molanda camping från tågstationen i Järpen eller Åre, däremot finns det flera lokalbussar som trafikerar och stannar i Undersåker. Buss 157 går från Järpen mot Duved och även åt andra hållet och den bussen stannar vid Undersåkers Kyrka. Från Undersåkers kyrka är det cirka 2 km att gå ut till Molanda Camping. Det finns ännu ingen tidtabell som gäller för sommaren men i dagsläget avgår det sju turer varje dag och bägge hållen.
    O-Ringens bussar ut till Molanda går tyvärr inte via Åre utan går direkt från campingen ut till etapperna.
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej.
    Kommer någon av bussarna som går mellan satelitparkeringarna och etapperna stanna och plocka upp längst med e14 (länstrafikhållplatser) eller måste man ta sig till någon av startpunkterna? tänker att det skulle underlätta ganska mycket.
    Gustav
  • Hej Gustav,

    du har helt rätt att det skulle underlätta men tyvärr har vi ingen möjlighet att göra stopp med bussarna mellan satellitparkering och etapp. Vi har tittat på det tidigare år också men tyvärr gör stopp det svårt att hålla tidsschemat för bussarna och det är centralt för att kunna hålla ett jämnt flöde ut till våra arenor.

    Välkomna till Åre i sommar!

    Mvh,
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Ett alternativ är om ni rekommenderar någon app för samåkning. Det är ju onödigt om det går massor med halvfulla bilar förbi deltagare som vill ha skjuts till bussarna. Vore också bra om ni kunde göra reklam för att hyra ut cyklar/bil på Hygglo eller annat alternativ. Tåg är bästa sättet att ta sig till Åre för miljöns skull men då vill man gärna ha bil/cykel när man kommer fram. Skulle passa bra på hemsidan där ni efterlyser folk som vill hyra ut bostad.
    Anna
  • Hej!

    Tack Anna för superbra idéer. Vi hade en samåkningsapp i Kolmården 2019 som tyvärr inte nyttjades men det ska vi nog absolut ta tag i. Cykelalternativet är också bra men tyvärr finns det inte så bra med cykelbanor i Åre - där var vi väldigt bortskämda med en cykelstad som Uppsala. Här får vi lite extra höjdkurvor på kartan istället.

    Mvh Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej igen och tack för svar.
    Förstår att det skulle bli svårt försatelitbussarna att hinna, men skulle man också kunna ha bussar som har ett ”vanligt” bussschema där det står en ca tid de stannar per hållplats?

    Gustav
  • Hej!

    Bussarna räcker tyvärr inte till för annat än att köra mellan satellitparkeringar och etapper. Vi har tittat på att sätta in fler bussar och slingor men det är tyvärr inte möjligt.

    Jag vet att Länsbussarna trafikerar också men lite beroende på var ni bor så klart. Kan det vara ett alternativ?

    Mvh

    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej!
    Kommer det finnas egen parkering för familjer med småbarn? Eller kommer det finnas platser för bilbarnstolar/babyskydd i bussarna? Vill helst åka tryggt och säkert och inte sitta med barnet i famnen i bussen i fall det skulle hända något...
    Leena
  • Hej Leena
    Tack för din fråga.
    Det finns inga parkeringar nära arenorna utan det blir ju busstransporter från de olika satelliterna.
    Alla bussar som O-Ringen använder följer vår resepartner säkerhetsföreskrifter för busstrafik i stadsmiljö och dess krav på utrustning. Precis som om vi åker en vanlig busslinje på en ort finns det i O-Ringen-bussarna tyvärr inte heller någon tillgång till extra barnstolar eller liknande.
    Mvh

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej,
    Det står (fortfarande) "Mer information om hur du köper din biljett kommer inom kort. " angående transport till etapperna.
    När kommer denna information? Skulle vara bra om ni kunde lägga ut det innan nästa anmälningsstopp, så jag vet om jag kan anmäla mig.
    Jag kommer bo på lite olika ställen, och vill bl.a. veta om man måste välja busslinje när man köper biljetten, eller om biljetten gäller valfri busslinje. T.ex från Molanda dag 1, Undersåker dag 2 o 3 och Duvud dag 4 o 5.
    Vill även veta priset på dessa bussar, är det för högt, så kanske jag måste tänka om om jag kan vara med på O-ringen i år.
    P-O
  • Hej!

    Det är en bussbiljett för alla linjer så det spelar ingen roll om det är olika busslinjer som du väljer olika dagar.

    Priset är 70 kronor per dag eller 345 kronor för hela veckan:

    https://oringen.se/nyheter/nyheter/2023-01-25-transport-till-vara-ol-arenor.html

    Hör gärna av dig om du har några fler funderingar!
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej.
    Nu i år när man måste köpa bussbiljett kommer även tågbiljetter för etapp 4-5 ingå i det priset?
    Christofher
  • Hej!

    Etapptåg ingår också i biljetten.

    Mvh Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej!

    Visst är etappbussarna till/från Molanda pälsdjursfria? Viktigt att veta för pälsdjursallergiker att bussarna är för orienterande människor och som vill komma fram utan andningsnöd. Stor risk annars att inte kunna starta, i värsta fall akuttransport till sjukvården.

    Mvh Angela
    Angela Nilsson
  • Hej Angela
    Tack för din fråga ,

    Har stämt av med vår bussleverantör och svaret är att i de kolonner som har fler än 1 bussar så kommer det att finnas en buss utan pälsdjur på alla linjer som körs.
    Välkommen till fjälls.

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej!
    Kommer det även gå etapptåg från Undersåker till etapp 4 och 5.

    Gunnel
  • Tack för svar!

    Vet ni om de är uppmärkta på något sätt?
    Kommer man att kunna boka den pälsdjursfria bussen i förväg? (Lte rädd att inte hinna få plats om andra, även ickeallergiker, fyller den först.)
    För mig gäller bussar från/till Molanda.
    Angela Nilsson
  • Hej
    Tack för din fråga ,
    Jag kan kontrollera med bussbolaget och återkommer till dig.
    Tack

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej 😀

    Vart ligger de olika satellitparkeringarna?

    Mvh Johan
    Johan
  • Hej!

    Vi ska uppdatera kartan på hemsidan (det har vi missat) - du hittar tillsvidare den i tidningen på sidan 12:

    https://www.yumpu.com/sv/document/read/67685224/o-ringentidningen-nr-1-2023

    Mvh,
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej,
    Jag skulle vilja följa upp Leenas fråga från 4mars med en följdfråga.
    Finns det möjlighet att ta med eget babyskydd och motera i bussen?
    Ni skriver att bussarna har säkerhetsregler motsvarande busstrafik i stadsmiljö innebär det att dom inte kommer gå fortare än nån viss hastighet eller vad innebär det?
    Henny
  • Hej
    Tack för din fråga och vi var nog otydliga i vårt svar förra gången.
    Bussarna är ju utrustade med säkerhetsbälten och man tar ju med sig sin barnstol eller kudde som man har i bilen och spänner fast i bussen om man önskar.
    Bussbolagen tillhandahåller inga andra stolar för utlåning.

    Vi ses till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej,
    Jag ska bo en bit nordväst om Järpen och har därmed närmast till den sattelitparkeringen. Avgår bussar därifrån till alla etapper? Förstod inte riktigt utifrån programtidiningen där jag tolkar det som att man ska köra till den satellitparkering som ligger närmast aktuell etapp.

    Mvh
    Katarina
  • Hej Katarina
    Tack för din fråga
    Vi skickar ett separat mail till dig med lite förklaringar
    Vi ses till Fjälls!
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej igen!

    Har ni något besked att lämna mig angående min förfrågan den 24 mars? Ni skulle återkomma med svar. Det ni meddelat tidigare var att en buss i kolonner av bussar skulle vara pälsdjursfri (borde vara tvärtom då transporterna avser de som ska delta i orientering, vilket ju inte är några djur).

    Ungefär så här var min fråga:

    Vet ni om de pälsdjursfria bussarna är uppmärkta på något sätt?
    Kommer man att kunna boka den bussen i förväg? (Lite rädd att inte hinna få plats om andra, även ickeallergiker, fyller den först.) Jag kommer att bo på Molanda så det är mellan OL-etapperna och Molanda som gäller för mig.

    Tacksam att bli försäkrad om en plats i pälsdjursfri buss!
    Angela Nilsson
  • Hej Angela!
    Tack för din fråga
    Vi kommer att märka upp de pälsdjursfria bussarna i varje kolonn kommer det att finnas en sådan.
    Vi har inget bokningssystem för att boka plats i förväg på den bussen men vi återkommer separat till dig  med info.
    Vi ses till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej,

    Vilka tider går bussar och tåg från satellitparkeringarna?

    mvh
    Pamela

  • Hej
    Tack för din fråga.
    Tidtabeller och mer information angående detta kommer att publiceras på vår hemsida när det är helt fastställt och tågtidtabellerna är fastlagda.
    Men bussarna kommer ju att rulla med utgångspunkt att alla deltagare hinner till sin start och att man kommer tillbaka till sin parkering.
    Vi kommer att uppdatera informationen så fort vi har den förstås.
    Vi ses till fjälls!
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej, vi ska bo i Storlien och min fråga gäller etapperna i Ånn, måste vi åka hela vägen till Duveds satellitparkering, för att sedan åka tillbaka till Ånn med buss el tåg, det blir ju onödigt med trafik på det sättet, finns det någon möjlighet att stanna/parkera i Ånn, för oss som kommer västerifrån?
    Vänliga hälsningar Hillevi Sjöbom
    Hillevi Sjöbom
  • Hej
    Tack för er fråga.
    För etapperna i Ånn så är det tänkt separata parkeringar för de som kommer från Storlienhållet så att ni skall kunna stanna där direkt.
    Välkommen till fjälls!
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej! Jag vill också be om ytterligare ett förtydligande gällande små barn i bussen. Om man inte har möjlighet att ta med sig en stol som går att fästa i bussen (många stolar går ju ej att fästa med bältet). Menar du då att barnet åker tillräckligt säkert bara genom att sitta utan bälte? Alltså jag menar det du skrev om att de följer säkerhetsföreskrifterna för busstrafik i stadsmiljö. Det är ju mer landsväg till etapperna? Jag vill bara veta förutsättningarna...
    Lovisa Nilsson
  • ​Hej
    Tack för ert mail
    Ni kommer att få ett separat svarsmail angående er fråga
    Vi ses till fjälls

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej igen! Tack för tidigare svar. Vill gärna också veta hur O-ringens bussar kommer att följa säkerhetsföreskrifterna för busstrafik i stadsmiljö på O-ringens bussvägar så tacksam om ni svarar här istället av att mejla.
    Leena
  • Kommer det att gå tåg eller buss från Enafors till OL-etapperna? Om så är fallet, kommer även dessa transporter att ingå i bussbiljetten?
    Martin C
  • Hej Martin
    Tack för din fråga
    Den gällande reseplanen beroende på var man bor ligger i senaste O-Ringen tidningen sidan 16-19  som vi länkar till;
    O-Ringentidningen, nr 1 2023 (yumpu.com)

    Där kommer Enafors under samma planering som Ånn med omnejd.

    Vi kommer också att uppdatera hemsidan med mer info och detaljer kring den resplanen så fort vi får nya och mer uppgifter.

    Vi ses till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Vi kommer att bo i Vålådalen. Kommer det att finnas parkering för oss vid etapp 1 och 2? För det kan ju inte vara rimligt att vi ska åka till Undersåker flera mil för att åka tillbaks till Trillevallen . Jämför frågan om parkering i Ånn för de som kommer från Storlienhållet.
    Annette
  • Hej !
    Tack för er fråga
    För etapp 1 o 2; Ni som bor i Vålådalen tar en direktbuss från Vålådalens Turiststation till etapp 1 och 2.(gör stopp vid Vallbo också)

    Välkommen till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej vi som  är barn familjer som bor i östra vålådalen o vålådalen hur ofta kommer bussarna gå till etapp 1 o2( vi springer själva och skuggar sen även barn) . Är bra att få veta det så vi kan planera köp av bussbiljett?, .
    När kommer tidtabell??
    Linnea
  • Hej
    Tack för er fråga;
    Vi kommer publicera informationen så fort vi bara kan när det är fastlagt.
    Vi ses till fjälls!
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej!

    Sorry this will be in English now to make my writing faster.

    We are 5 people staying in Järpen. Some of us will run the 5-days and others the elite tour.
    Do we all need the bus ticket for the whole week?
    Is the satellite parking for us going to be Undersåker or can it be different every day?
    When the competition is in Järpen, do we still need to drive to Undersåker for parking?
    Can I use the bus ticket for the whole week for 6 competitions (if I run the sprint but would like to go to follow the middle distance etapp)?
    Tack redan på förhand
    Sanna
  • Hello
    We will send you an mail.

    Welcome

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hello,

    do we also need a bus ticket from O-Ringencamping Röjsmon to the different stages?
    The english text at https://oringen.se/en/occasions/are-2023/are/transport-to-stages.html is only clear about this, for the transfer from satellite parkings.

    Regards,
    Henry
  • Hello
    Yes You need bus ticket from Röjsmon to the stages every day.

    Welcome
    See you in Åre

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej
    Kommer det att finnas buss eller tåg från Undersåker till etapperna 4 och 5?
    Jan Wahlström
  • Vi kommer bo i Undersåker (vilket valdes pga annonseringen att en satellitparkering kommer vara  där). Men om jag förstår rätt så kommer det inte vara någon parkering där för etapp 4-5?  Vi har redan köpt bussbiljetter till alla för hela veckan och funderar förstås på hur vi tar oss till etapp 4-5 då vi inte har bilar? Tack på förhand!
    Malin
  • Hej!
    Vi kommer bo i Duved och undrar hur man tar sig till O-ringentorget på bästa sätt?
    Kommer det finnas gott om parkeringar om man vill ta bilen?
    Eller kommer det gå bussar med jämna mellanrum?
    Hans
  • Hej
    Tack för din fråga
    Det kommer att gå bra med turer på lokaltrafiken så det är ett bra sätt.
    Parkeringar finns också i Åre men med viss begränsning.
    Lokaltrafikens turer hittas på
    Kanske om du kollar hur det går med länsbussar på den här sidan:

    https://ltr.se/

    Vi ses till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Tack för snabbt svar! Då gäller bussbiljetten (som vi köpt via oringen) även på länstrafiken?
    Malin
  • Hej
    Den bussbiljetten gäller på dagtid till etapperna för de som behöver åka med(länsbussar) då de kompletterar våra o-ringenbussar på vissa sträckor men inte kvällar och de turerna.

    Vi ses till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Så när jag bor på Trillevallen och ska ta mig till etapperna 4 och 5 ska jag hitta en egen transport till Undersåker. Sedan hitta en ledig plats i en länsbuss till Åre. För att slutligen hoppas på ett tåg till Ånn. Sedan finns det ingen dusch på arenan så jag ska göra samma resa åt andra hållet innan jag äntligen får duscha.
    Hur lång tid tar det att gå från Undersåker till Trillevallen?

    Jan Wahlström
  • Hej, jag har frågor om vilka dagar vi behöver köpa biljetter till etappbussar. Vi ska bo i Storlien. Fråga 1: etapp 1 och 2: I oringentidningen från april så står det att vi som kommer västerifrån ska ta bilen till Undersåker och parkera där för att sedan ta etappbuss till Trillevallen. Varför kan vi inte ta etappbuss/tåg från Duved? Varför ska vi orsaka trafik genom Åre?
    Fråga 2: Etapp 3: I oringentidningen från april så står det att vi som kommer västerifrån ska ta bilen till Järpens satellitparkering och att det sedan är gångavastånd. Hur vet vi säkert att vi faktiskt får parkera med gångavstånd? Och hur långt är gångavstånd? Vi skulkle hellre parkera i Duved och åka etappbuss därifrån , för att dels inte orsaka trafik genom Åre, dels komma nära arenan
    Jag önskar svar på detta innan jag bokar bussbiljetter. Vänliga hälsningar /Hillevi Sjöbom
    Hillevi Sjöbom
  • Hej
    Allt är ett pussel och bussar och tåg är styrda till denna plan så beroende på vart men bor så följer man den.
    Satellitparkeringarna är också dimensionerade efter detta så det kommer att bli bra om man följer dessa anvisningar.
    Ånn eller boende väster om Ånn (Enafors , Handöl,Storlien)

    E1 /Parkera bilen på satellitparkerningen i Duved (som ligger vid Skistars liftar). Här parkerar ni under tävlingsdagarna och från satellitparkerningen går ni ner till Duveds by och tågstationen för att ta tåget till etapperna. Tåget avgår enligt en tidtabell som publiceras vid ett senare tillfälle. Tågresan till Undersåker tar cirka 20 minuter och från Undersåker går bussar ut till etapparna i Trillevallen. Den bussresan tar cirka 15 minuter.

    E2/Parkera bilen på satellitparkerningen i Duved (som ligger vid Skistars liftar).
    Här parkerar ni under tävlingsdagarna och från satellitparkerningen går ni ner till Duveds by och tågstationen för att ta tåget till etapperna. Tåget avgår enligt en tidtabell som publiceras vid ett senare tillfälle. Tågresan till Undersåker tar cirka 20 minuter och från Undersåker går bussar ut till etapparna i Trillevallen. Den bussresan tar cirka 15 minuter.

    E3/Parkera bilen på satellitparkerningen i Duved (som ligger vid Skistars liftar).Här parkerar ni under tävlingsdagarna och från satellitparkerningen går ni ner till Duveds by och tågstationen för att ta tåget till etapperna. Tåget avgår enligt en tidtabell som publiceras vid ett senare tillfälle. Tågresan till Undersåker tar cirka 20 minuter och från Undersåker går bussar ut till etappen i Järpen. Den bussresan tar cirka 15 minuter.Eventuellt kommer något av tågen även att gå direkt till Järpen men den infon kommer med tidtabellerna.

    E4/Ta bilen till satellitparkeringen som finns i Ånn för de som kommer västerifrån. Obs, det finns begränsat antal parkeringsplatser i Ånn så samåk gärna.

    E5/Ta bilen till satellitparkeringen som finns i Ånn för de som kommer västerifrån. Obs, det finns begränsat antal parkeringsplatser i Ånn så samåk gärna.

    Vi ses till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • För ett par månader sedan lovades det tidtabeller och mera information om bussarna, men inte har jag hittat något sådant på hemsidorna.
    Johan

  • Hej
    Ursäkta om du fått vänta Johan.
    Tack för din fråga
    Det kommer att gå bra med turer på lokaltrafiken så det är ett bra sätt.

    Lokaltrafikens turer hittas på
    Titta på tidtabellerna med länsbussar på den här sidan:

    https://ltr.se/

    Vi kommer också länka från hemsida och mer uppdaterad information inom kort.

    Vi ses till fjälls!

    Conny Gunnarsson Kopiera Logistik
    26 Jun

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej!
    Hur kommer det att se ut på Camping Molanda, kommer platserna att vara på asfalt
    Kommer det gå att sätta upp ett förtält till husbilen och få ner pinnarna

    Sara
  • Hej
    Tack för er fråga ; det kommer att gå att sätta upp förtält.
    Vi ses till fjälls

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Hej
    Ska Campa på O-ringencamping Röjsmon. När vi bokade plats står i anvisningen att etappbuss ska gå från Undersåker även till tävlingen i Ånn. Stämmer detta?
    Kjell Lönn
  • Hej
    Tack för er fråga ;
    Det har ju skett mycket förändringar under vägen med transporterna beroende på olika faktorer.

    Resplanen för Röjsmon är;
    Camping Röjsmon, Hårda/Mjuka bäddar Röjsmon, samt övriga boenden i Järpen samt öster och norr om Järpen exempevis; Alsen,Bonäshamn, Bratteggen, Östersund, Brunflo, Bydalen, Hallen, Huså, Kall,Lit,Kingsta, Mattmar,Mörsil, Rislagdan, Ytterån
    Etapp1 Bil till satellitparkeringen i Undersåker. Härifrån går sedan etappbussar. O-Ringens deltagare har dessutom möjlighet att åka med Länstrafikens bussar från Järpen till Undersåker för vidare transport med O-Ringens bussar till Trillevallen.
    Etapp2 Bil till satellitparkeringen i Undersåker. Härifrån går sedan etappbussar. O-Ringens deltagare har dessutom möjlighet att åka med Länstrafikens bussar från Järpen till Undersåker för vidare transport med O-Ringens bussar till Trillevallen.
    Etapp3 Det kommer att gå bussar från Järpens centrum ut till den tredje etappen. Från Röjsmon är det cirka 150 meters gångväg till bussarna.
    Etapp4 Ta bilen till satellitparkeringen i Staa för vidare transport med buss till etapperna. O-Ringens deltagare har dessutom möjlighet att åka med Länstrafikens bussar från Järpen till Åre.
    Etapp5 Ta bilen till satellitparkeringen i Staa för vidare transport med buss till etapperna. O-Ringens deltagare har dessutom möjlighet att åka med Länstrafikens bussar från Järpen till Åre.

    Välkommen till fjälls!

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Får inte riktigt till den med bussarna om man bor på Röjsmon, då ni inte kan bestämma er hur ni vill ha det. Då enligt camping delen på hemsidan så står detta om man bor på Röjsmon.
    "För att ta dig till etappen behöver du från denna camping ta bil till vår satellitparkering i Undersåker och ta etappbussen (Trillevallen och Ånn) " Eller är det nåt annat som gäller

    Mvh Björn
    Björn D
  • Hej
    Tack för din fråga
    Uppdaterad information kommer i programtidningen och på hemsidan men resplanen från Röjsmon är ;

    Conny Gunnarsson Logistik
  • Ni måste se över hur det funkar vid påstigning av bussar.
    I åreby så har man noll koll. Bygg upp fåller och se till att räkna som man alltid har gjort!!
    Christofher
  • Hej
    Tack absolut det är åtgärdat
    Conny Gunnarsson Logistik