Hur stor är extra stor campingplats?

Hej!
Vad skiljer de två storlekarna på campingplats åt? Kan ni ge exempel?
tex.
Standardplats = husvagn + bil i bredd
Extra stor plats = Husvagn + förtält + bil i bredd

Kommentarer

  • Hej Per-Ingvar!

    De ordinarie rutorna är 9*9 så det mesta ryms i de rutorna. Vet ni med er att ni har en extra stor husvagn/ stort förtält och behov av ytterligare utrymme så kan en större vara en idé. De stora är 9*13.

    Viktigt att tänka på är att brandföreskrifter följs och att ni håller tillräckligt säkerhetsavstånd till era grannar. Kika gärna på denna bild (9*9 rutor) som tydliggör krav på avstånd:

    Varmt välkomna till O-Ringen Uppsala!