El plats

Får man en specifik campingruta tilldelat om man beställer EL plats eller blir man bara anvisad till ett område och sen är det ”först till kvarn” så som det brukar funka på icke elplatser när man bor med klubben..

Kommentarer

  • Hej Thomas!

    Du kommer få en specifik campingruta tilldelad oavsett om du väljer el eller icke el. Vi försöker i den mån det går hålla ihop klubbar när campingfördelningen görs och kommer i år ha elplatserna i stråk längs med de platser som är utan el så man bör kunna hamna relativt nära. Det kommer komma mer information på hemsidan inom den närmsta tiden under fliken boende så håll utkik där!

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!

  • Hej Thomas,

    Förtydligande kring tilldelning av platser: Om fler än du från din klubb har bokat campingplats kommer ni att tilldelas ett spann av platser (t.ex. A10-15 om ni bokat 6 platser) där ni själva får fördela platserna sinsemellan i klubben. En sådan tilldelning sker för elplatser och en för icke el-platser, samma princip gäller alltså.

    Välkommen till O-Ringen Uppsala 2020!
  • Hej Jessica och Sofia!
    Det kommer alltså att bli 2 "öar" med campingplatser per klubb, en ö med el-platser och en ö med icke-el-platser och sen försöker ni få ihop öarna så gott det går, eller?
  • Hej Henrik!

    Ja det stämmer bra, om det finns plats för samtliga inom sin ö så blir det två öar. Tar platserna slut i området så kan det även bli någon ytterligare i anslutning till övriga. Vår förhoppning är att man ska hamna inom samma campingområde där det finns både el och icke el så man inte ska behöva ha så långt att gå till klubbens långbord. Förutsättningen att hamna med klubben är ju såklart också att bokningen görs i god tid innan campingfördelningen och att rätt klubbnamn anges 😀

    Ex nedan på platser med el och utan el samt hur de är placerade i förhållande till varandra:

    Hör av dig om du har någon ytterligare fråga annars önskar jag dig varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!

  • Hej Jessica!
    Har bokningen av campingplatser öppnat?
    Kan man se någonstans hur mycket campingplatsen kostar?
  • Hej Lars-Ove!

    Ja, bokningen öppnade redan i somras. Du kan boka via vår bokningsportal: http://bokning.oringen.se/sv/varukorg. Få in under Boende O-Ringenstaden så hittar du campingen. Mer information om campingen, priser etc hittar du på den här sidan: http://www.oringen.se/213/uppsala-2020/resa--bo/boende/o-ringenstadens-camping.html

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Tack så mycket för snabb hjälp Jessica!
  • Hej!
    Om man bokar camping sista halvan av veckan, alltså kortvecka, kan man bli placerad med klubben då i alla fall?

  • Hej Emmelie,

    Ja, du blir placerad med de från vald klubb som valt samma platskategori som du (el/utan el).

    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Jag försöker boka camping och om jag väljer halv vecka finns det elplatser men inte om jag väljer helvecka. Varför är det så? Finns det el-platser kvar men som inte kan bokas?

    Hur gör jag om jag vill ha en el-plats med det inte finns några ska jag boka utan el och hoppas på att kunna byta?
  • Hej Daniel!

    Som det ser ut precis nu så har vi bara den elplatsen kvar en halv vecka men du är annars välkommen att bo på vanlig plats med!

    Ibland kommer det upp platser på orienterare.nu eller liknande framöver men det är inte något som styrs via oss. Det kan hända att det kommer upp någon ytterligare i bokningsportalen om någon valt faktura men inte betalar i tid.

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Hej Jessica,

    nu kommer en dum fråga men jag måste testa...

    Det finns inte möjlighet att gör om den halvveckoplatsen med el till helvecka? Jag skulle gärna vilja ha den i så fall!

    Daniel
  • Hej igen Daniel!

    Nu ser den tyvärr ut att ha blivit bokad, men om det var du som bokade så ska det vara möjligt! Hör av dig till vår bokningsservice på 08-409 06 408. Mellanskillnad tillkommer.

    Välkommen med din anmälan till O-Ringen Uppsala!
  • Finns det någon chans att det blir flera elplatser nu när de tog slut så tidigt. Målet var ju att alla som ville skulle få?
  • Hej Stefan!

    Nej tyvärr är samtliga elplatser slut nu. Ibland händer det att någon dyker upp igen om en bokning förblir obetald annars kan det hända att någon säljs via en annan kanal (orienterare.nu eller liknande) om någon får förhinder att delta. Men som indelningen är på campingen i år så hoppas vi att man ska kunna komma relativt nära sin klubb även med platser utan el så kan man alltså komma på samma område, se gärna illustrationen högre upp i tråden.

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Hur kan man i november säga att det inte går att få elplats i juli? Det är väl bara att utöka antalet campingplatser med el som alla andra arrangörer hade gjort om det fanns efterfrågan? Det handlar ju om att kunna kyla mat osv. Nu blir det inget Oringen för oss.
  • Hej Robert,

    Efterfrågan på elplatser på O-Ringenstadens camping har ökat i snabb takt under de senaste åren och O-Ringen har svarat upp på den ökade efterfrågan genom att också öka utbudet. Det är lätt att glömma att vi för fem år sen erbjöd knappt 200 elplatser. Antalet elplatser i Uppsala 2020 är 1000 st, det näst högsta antalet i O-Ringens historia (flest 2018 då det var 1100 st).

    I god tid innan varje års arrangemang görs en grundlig undersökning av de praktiska förutsättningarna för etablering av elplatser på campingen. Ofta finns det begränsad tillgång till el på vissa delar av campingområdet. Den typen av begränsningar, tillsammans med tillgång på materiel såsom elcentraler, sätter ramar för ett beslut om hur många platser som kommer etableras, ett beslut som fattas ca 1 år innan arrangemanget. Den kostnad som är förknippad med fler elplatser än detta antal anses inte rimlig, varken ur ekonomisk eller human synvinkel. Den tid som de ideella funktionärer som arbetar med el lägger ner är då maximerad och en högre belastning är inte rimlig (detta är en kategori funktionärer med specialkompetens som det är svårt att hitta tillräckligt många av inför varje års arrangemang).

    Hoppas detta givit dig lite mer insikt i hur vi resonerar kring antalet campingplatser med el på O-Ringen. Prioritet nummer ett är att klubbkompisar ska kunna bo så nära varandra som möjligt även om man har platser med eller utan el, vilket vi skriver mer om här:http://oringen.se/213/uppsala-2020/resa--bo/boende/o-ringenstadens-camping/campingfordelning.html

    Beklagar om du väljer att inte komma till O-Ringen Uppsala 2020. Om du ändrar dig är du alltid välkommen. Om camping inte längre är ett alternativ finns det t.ex. många privatpersoner som via vår hemsida hyr ut trevliga hus och stugor i Uppsala med omnejd.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Om man har lägenhet att hyra ut, hur går det till?
  • Hej Marianne,

    Läs mer om att hyra ut boende på www.oringen.se/hyrut2020
    Lycka till!

    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Hej!
    Jag bokade en 9x9 campingplats med el till Oringen 2020 eftersom det var fullbokat på el-platserna. Finns det möjlighet att "uppgradera" till el-plats inför 2021, eller är det redan full på el-platserna?
  • Hej Patrik,

    Du menar att du bokade en campingplats utan el? Alla bokningar för 2020 följer med till 2021 så därför är det fortfarande fullt på elplatserna. Du får hålla utkik på forum och dylikt om någon från klubben (eller andra klubbar) vill sälja sin plats under våren. Lycka till och välkommen till Uppsala!

    Med vänlig hälsning
    Sofia
  • Hej!
    Kan det stämma att alla el-platser fortfarande är slut inför 2022?Jag antar att alla bokningar flyttats med, men har ni inga planer på att utöka antalet nu 2 år senare när det är så stor efterfrågan?
    Josef
  • Hej,

    tyvärr har vi ingen möjlighet att utöka platserna mer än vad vi har gjort trots att efterfrågan är stor. Om det är så att det sker avbokningar av elplatser kommer dessa att läggas upp i vår bokningsportal igen.

    Mvh Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice
  • Hej
    Om man har bokat el plats till oringen 2019 behöver man göra ngn bekräftelse eller annat? Har man kvar sin el plats per automatik?
    MVH Greger
    Greger Tysk
  • Hej Greger,

    vad kul att du kommer till O-Ringen i sommar. Bokningen som är gjord 2019 ligger kvar i sin helhet och du har samma bokningsnummer som tidigare.

    Mvh Anna
    Anna Wennertorp Marknad, upplevelse & deltagarservice