Direktanmälan / etappstart

Hej,

Går det att anmäla sig på tävlingdagen, t.ex. i U1?

Kommentarer

  • Hej Tomas!

    Kul att du är intresserad av att delta i O-Ringen!

    Det går alldeles utmärkt att anmäla sig på tävlingsdagen. På följande sida kan du se vilka klasser som går att anmäla sig till på tävlingsdagen (så kallad etappstart - vilket tidigare kallats direktanmälan):
    http://oringen.se/213/kolmarden-2019/tavling/etappstart.html

    Varmt välkomna till O-Ringen!

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej!
    Ingår buss i etappstart?
    Om jag kommer med bil och parkerar på satellitparkeringen. Kan jag då åka buss till etapparenan och köpa min etappstart där?
  • Hej Per!
    Bussarna är gratis för alla att ta sig ut på arenan och där kan du absolut få hjälp med att köpa din start av deltagarservice på plats. Det kan dock vara lång kö och därför rekommenderar vi att köpa start online i förväg.

    Välkommen till O-Ringen!
    Med vänliga hälsningar,
    Johanna Näslund
  • Hej! Ingår hyra av Stämpelbricka i avgiften (295:-) eller är den utöver och vad kostar det? Var hämtar man den hyrda SI-brickan vid köp av start online?
  • Hej Per!

    Kostnad för hyra av SI-bricka tillkommer om 40-50 kr per etapp beroende på när i tiden du bokar en sådan.
    Om du hyr en stämplingsbricka i förväg hämtar du ut denna när du hämtar nummerlappen på Deltagarservice i O-Ringenstaden.
    Det går också att hyra en stämplingsbricka på Deltagarservice på arenorna.

    Mvh,
    Tomas
  • Hej, Går det att anmäla sig till öppen bana vid etappstarten?

    Mvh
    Jennie
  • Hej Jennie!

    Det går alldeles utmärkt att anmäla sig till en öppen bana, eller etappstartsklass som vi kallar det, direkt på arenorna. För att slippa stå i eventuell kö för att köpa din start på arenan rekommenderar vi dig dock att köpa din etappstart på förhand via bokningsfunktionen på oringen.se. Gör du det kan du sen bara gå och hämta ut din nummerlapp i "Förbokad start" i Deltagarservice på arenan, alternativt i förhand på Deltagarservice i O-Ringenstaden.

    Varmt välkommen!

    Mvh,
    Tomas
  • Hej,

    Jag har anmält mig och min son till två etappstarter. Vi har egna sportidentbrickor men undrar bara hur och när dessa registreras på oss och på våra två etapper - såg inte att man kunde fylla i numret nånstans under bokningen. Brukar anmäla via eventor annars och där följer de med personnumret per automatik men hur funkar de på O-ringen?

    Tack för svar,
    Mvh, /Johan
  • Hej Johan!
    Ni kommer att hämta ut nummerlappar (antingen vid Deltagarservice på O-ringentorget eller Deltagarservice på arenan) som har en streckkod på sig. Längs vägen till start passeras sedan verifieringsstationer där du kan koppla SI-brickan till dig som löpare. Det är alltså bara för er att se till att ni har med er brickan mot start så löser det sig.
    Med vänliga hälsningar,
    Johanna Näslund
  • Hej,

    anmält mig i tävlingsklass 5-dagars MTBO.
    Aktivitetsdagen för MTBO är torsdagen, är det då möjligt att springa en etapp start i OL, som inte har aktivitetsdag på torsdagen eller beträder man då samma tävlingsområde som sedan används i MTBO på fredagen, verkar vara fullt möjligt dock på anmälningssidan att anmäla sig?
    Vore kul att springa en etapp också men vill ju inte vara regelbrytare.

    mvh
    Hans
  • Hej Hans!

    Vad kul att höra att du anmält dig till O-Ringen Kolmården 2019! Det gläder oss verkligen att höra!

    Tyvärr är det såsom du anar, att tävlingsområdet för OL på torsdagen delvis är samma som kommer att användas av MtbO dagen därpå och då du deltar i tävlingsklass för MtbO är det således tyvärr inte OK att springa i området under torsdagen för din del. Hade du deltagit i etappstartsklass i båda grenarna hade det varit OK dock.

    Vi uppskattar din vilja att få uppleva O-Ringen Kolmården 2019 både som MtbO-deltagare och OL-deltagare och det du kan göra, om du känner att du har krafter kvar, är att när du gått i mål på MtbO-klassen på lördagen skulle du kunna ge dig ut på en härlig orienteringsbana i Ågelsjöbergen som kommer att bjuda OL-löparna på en helt magnifik sista etapp! MtbO och OL avgörs samtidigt på samma arena under etapp 1,2,4 och 5.

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården 2019!

    Mvh,
    Tomas
  • vi er noen fra Norge som tidligere har deltatt i o ringen.et spørsmål når er siste påmelding uten ekstra betaling. og hvor finner jeg innbydelse med klasse inndeling.hilsen Carl ove
  • Hej Carl Ove!

    Nästa anmälningsstopp är den 1 april 2019. Efter det datumet höjs priserna med c:a 20%. Därefter höjs priserna ytterligare efter den 1 juni och priserna därefter är samma som vid anmälan på plats i sommar.
    All information om klasser, klassindelning o.s.v. finner du här:
    http://oringen.se/213/kolmarden-2019/tavling.html

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården 2019!

    Mvh,
    Tomas
  • Hei!
    Direkteanmalning er det den samme som challengeklass eller er det en annen løype?
    Hilsen Toril

  • Hej Toril!

    Direktanmälning är det som kallas "etappstart":
    Här kan du läsa mer om Etappstartsklasserna under O-Ringen Kolmården 2019:
    http://oringen.se/213/kolmarden-2019/tavling/etappstart.html

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården 2019!

    Mvh,
    Tomas
  • Hello. I want to enter the MTBO, but I cannot stay for Day 5 (heading to the events with WOC in Denmark). What is the difference with entering the 4 stages or entering the full 5 days? Why are the 4 'stages' so much cheaper (SEK740) than the 5 days group (SEK1640)?
    Are the 'stage' races the same as if I had signed up for the 5 days?
    Are there age classes for 'over 21'?  I am D70.
  • Hi Kathy,
    Stage starts are nly available in the classes listed on this page:
    https://www.oringen.se/213/english/kolmarden-2019/competition/our-competitions/stage-start/stage-start-mtbo-classes.html
    All stage starts are individual races.

    5-days are available in the classes listed on this page:
    https://www.oringen.se/213/english/kolmarden-2019/competition/our-competitions/5-days/mtbo-classes.html
    All 5-days classes, are over 5-days with individual as well as total results.
    Best Regards
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Hei, Hvilken Stämplingsbricka er det man hyrar? Ref. http://www.sportident.se/order.aspx  Kan SIAC benyttes og hva er fordelen med SIAC ift SI?

  • Hej John,
    Om du hyr SI-bricka av O-Ringen är det antingen SI5 eller SI9.
    SIAC går bra att använda, dock ej som "touch-free".
    Hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Hi Mats. do you use SIAC / touch for free? what about for the MTBO?
    thanks.
    Kathy

  • Hi Kathy,
    Touch free punching will not be used in any of our classes.
    Best Regards
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Hei igjen, Man må benytte SI11 eller SIAC om man ønsker en lysdiodebekreftelse på sin egen brikke? http://www.sportident.se/Loparbrickor.aspx Og benytter man SI11 eller SIAC må brikken touche baseenheten i 60ms mot 115ms for SI5 og SI9? /Dere anser ikke 115ms som noe problem når så mange skal stemple samtidig?
  • Hej,
    Alla fyra varianter, SIAC, SI11, SI9 och SI5 går bra att använda på O-Ringen.
    Hälsningar
    Mats Åberg
  • Hej
    Finns det någon samlad lista för starttider per klass inför jaktstarten?
  • Hej Fia,
    Första jaktstartstiderna per klass för etapp 5 kommer publiceras på oringen.se efter nästa anmälningsstopp 1 juni. Vi behöver veta hur många anmälningar vi har i de olika klasserna för att dela klasser och göra en fördelning av starttider.
    Vänliga hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Vad är skillnaden för typ öppen 7 i Challenge eller 5 st etappstart?
  • Om man anmäler sig i Etappstart , hur väljer man bana?
  • Hej Bo,
    Vi har öppna klasser (Challenge) i tre varianter: 5-dagars, 3-dagars och etappstart.
    I flerdagarsvarianterna får du ett sammanlagt resultat efter respektive etapp och ett totalresultat efter sista etappen. Etappstart passar bättre om du inte planerar att springa alla etapper, då får du bara etappresultat.
    Oavsett vilken variant du väljer så anmäler du dig till den bana (banlängd och svårighet) som du önskar i vår bokningsportal.
    Välkommen till O-Ringen Kolmården 2019!
    Vänliga Hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Finns det någon sista anmälningsdag för Challengeklasserna?
  • Hej Henrik,
    Sista anmälningstidpunkt i Challenge och etappstart är dessa:
    • 5-dagars Challengeklass - 22 juli 13.00
    • 3-dagars Challengeklass – 25 juli kl. 13.00
    • Etappstart – respektive tävlingsdag kl. 13.00

    Välkommen till O-Ringen Kolmården!

    Hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Är H65a o vill springa ca 3,5-4,5 km skala 1;7500 1:a etappen.
    Vilken bana rek.ni ?
  • Hej Olov,
    Den bana som bäst motsvarar H65 är Svår 3,5. Den banan är något kortare än H65 men har skala 1:7500.
    Vänliga Hälsningar
    Mats Åberg, O-Ringen
  • Hej funderar på etappstart på någon av etapperna har egen si-pinne och tävlar för en svensk klubb fakturerar ni som på vanliga tävlingar eller betalar man direkt vid Deltagarservice på arenan?
  • Hej Patrik!

    Vad kul att du funderar på att komma ut och springa en bana!

    Man betalar direkt på arenan om man inte bokat i förväg. Du kan redan nu anmäla dig via vår bokningssida, det gäller alltså även etappstart. Bokningssidan hittar du här: http://boka.oringen.se/sv/varukorg

    Varmt välkommen till O-Ringen Kolmården!
  • Hej!
    Vill vara med på en Etappstart och kommer då med tåg till Norrköping. Finns det någon lokalbuss från Järnvägstationen ut till O-ringstaden för att därifrån kunna ta mig vidare ut till Arenan med buss?
  • Hej Claes,

    Ja på Östgötatrafikens hemsida (https://www.ostgotatrafiken.se/) kan du hitta bussar. Närmsta hållplats till O-Ringentorget är Stadium Arena.

    Lycka till i skogen!

    Vänliga hälsningar,
    Louise
  • Hej
    Varför är banorna i svår 2.5 så lätta? Anmäler man sig till svår vill man ju ha annat än kontroller bredvid skottlossningar och kalhygge.
    Hälsningar Stefan
  • Hej Stefan,

    Tack för din synpunkt!

    Enligt kriterierna för svår 2,5 ska de svåraste sträckorna ligga på blå nivå, vilket de också gör på det mellersta banavsnittet på den bana du sprang. I början och slutet av banan har banläggarna gjort så gott de kunnat för att lägga svåra sträckor, men beroende på vissa andra andra banor som startar på samma ställe så behöver det finnas ledstänger i området, det samma gäller slutet på banan.

    Vänliga hälsningar,
    Louise