Boende

Hej. Jag kommer att deltaga i 5-dagars orienteringen 19.7.-25.7.2020. Var är Centrum för OL. Söker en övernattningsmöjligheten i närheten . Hur lang väg är det fran Uppsala till tävlingscentrumet?

Kommentarer

  • Hej Max!

    Vad kul att du ska delta!

    O-Ringenstaden ligger i Ultuna, här finns en översiktlig karta som visar avstånd till centrum samt till etapper: http://oringen.se/213/uppsala-2020/resa--bo/boende/o-ringenstadens-camping/campingkarta.html. Om man trampar på så är det ungefär 15min cykelväg från resecentrum till O-Ringenstaden.

    Boende kan du söka efter i vår bokningsportal beroende på vad du är ute efter men där finns något för de flesta.

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Hej Jessica.
    Tack för ett snabbt svar. Finns det direkt buss fran Uppsala till O-Ringen?
    Vilka är förbindelserna om man bor i Hagaby eller Knivsta?
    Finns det en möjlighet 17.7.2020 för en träningsorientering?

    Varma hälsningar
    Max Ochsner
  • Hej igen Max!

    Du hittar info kring bussar på den här sidan: http://oringen.se/213/uppsala-2020/resa--bo/resa.html, tar du tex SL-pendeln från Knivsta så kan du ta med egen cykel och cykla till etappen. Annars är det bussar som gäller. Det finns buss från Hågaby men du behöver byta i centrala uppsala. Du hittar lokala bussbolaget här där du kan söka efter din specifika resa: https://www.ul.se/. O-Ringenstaden är placerad i Ultuna.

    Det finns träningskartor att köpa om du vill träna i förväg:
    http://oringen.se/213/uppsala-2020/tavling/traning.html. Annars är vårt träningsrace lördagen den 18/7.

    Varmt välkommen till O-Ringen Uppsala!
  • Hej, Vi hoppas och håller tummarna för att oringen blir av som planerat! Men om det blir inställt vad händer med det privata boende vi har bokat via oringen bokningsprotal. Kommer vi har rätt att få de pengarna tillbaka?

    Soliga skånska hälsningar
    Malin
  • Hej Malin!

    Ja hoppet är det sista man ska ge upp sägs det! Vi tittar på alla lösningar vi kan och kommer gå ut med information i april kring hur det blir. Kring privat boende så ska man kunna avboka så sent som 39 dagar innan för att få summan återbetald. Det är troligtvis någon liten administrationsavgift som ryker. Så när vi vet mer och kommunicerar hur det blir kan du om det inte blir i sommar avboka det privata boendet.

    Hälsningar
    Jessica
  • Hej!
    Jag undrar när man får reda på vilken campingruta man blivit tilldelad?
    /Tony
    Tony Lövdahl
  • Ja fördelningsarbetet pågår så under nästa vecka hoppas vi kunna publicera det
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Jag försöker boka boende på hårt underlag natten mellan fredag och lördag, 29-30/7, men det ser konstigt ut på bokningssidan. Verkar bara finnas rum/stuga/campingplats incheck/utcheck 23-27juli. Tacksam för instruktion hur man bokar, samt info om pris för hårt underlag.
    Glenn Widerström
  • Jag försöker boka boende på hårt underlag natten mellan fredag och lördag, 29-30/7, men det ser konstigt ut på bokningssidan. Verkar bara rum/stuga/campingplats incheck/utcheck
    Glenn Widerström
  • Hej

    https://booking.oringen.se/sv/varukorg kan du trycka på Lägg till bredvid "Boende på hårt underlag" så borde du hamna rätt.
    Magnus Johansson IT & Digitalisering
  • Nej, det verkar vara en IT-bugg eller om det är något annat fel. Jag klickade på ”lägg till” förra gången också, och även denna gång blir det samma, dvs det som kommer upp är rum/stuga/camping, även om rubriken är hårt underlag. Jag klickade då på Tillbaka-knappen och då står det att för hårt underlag så verkar man endast kunna boka 23-31/7 hel vecka eller 27-31/7 halv vecka, och att det finns 200 platser tillgängligt för boende hårt underlag. Det står inget om pris/kostnad och man verkar inte kunna boka en eller två nätter, som man till exempel kunde göra i Norrköping.
    Glenn Widerström
  • Hej
    Var hittar jag info om vilken campingruta jag ska bo på. Står i programtidningen att det finns på oringen.se..
    Hälsningar Leif C
    Leif Carlsson
  • Hej
    Den kommer inom kort
    Välkommen
    Conny Gunnarsson Logistik
  • Nej, det verkar vara en IT-bugg eller om det är något annat fel. Jag klickade på ”lägg till” förra gången också, och även denna gång blir det samma, dvs det som kommer upp är rum/stuga/camping, även om rubriken är hårt underlag. Jag klickade då på Tillbaka-knappen och då står det att för hårt underlag så verkar man endast kunna boka 23-31/7 hel vecka eller
    Glenn Widerström
  • Ring gärna bokningen och kolla upp hårt underlag bokningen
    Conny Gunnarsson Logistik