Uthyrningsvillkor

Hej! Hur kommer det sig att ni skriver att man ej får ha skulder hos kronofogden, ej får ha betalningsanmärkningar m.m MEN ändå inte följer det strikt? Vet mer än en person som har dessa ovan nämnda men som hyr av er? Görs det individuella bedömningar eller gör ni skillnad på folk?

Med vänlig hälsning
Maria

Kommentarer

  • Hej,

    Lulebo gör kreditkoll på alla nya hyresgäster som får erbjudande om kontraktsskrivning. Det görs inga individuella bedömningar eller undantag där. Alla måste uppfylla Lulebos uthyrningsvillkor, dessa kan du läsa mer om på vår hemsida: https://www.lulebo.se/artikel/villkor-for-uthyrning.

    Det görs däremot inte kreditkoll på hyresgäster som redan har ett lägenhetskontrakt hos Lulebo och sköter sina betalningar och skött sig som hyresgäst.

    Hälsningar från oss på Lulebo

    Ida