Byta lägenhet?

Hej jag heter Maria och jag vill byta lägenhet från Hertsön till centrum, hur går det till?

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Boende hos Lulebo har möjlighet att publicera sin lägenhet under Bytesbanken efter inloggning på Mina sidor.

    Några av villkoren för lägenhetsbyte följer här:
    Lägenhetsbytet måste godkännas av Lulebo samt den andra hyresvärden. Möjlighet att byta sin lägenhet gäller alla som har ett förstahandskontrakt. Undantaget är möblerade lägenheter eller del i dubblett. Bägge bytesparter ska ha varit bosatta i sina lägenheter under minst ett år för att kunna ansöka om ett lägenhetsbyte. Du kan bara byta din lägenhet mot en annan hyresrätt. Bytet ska vara av varaktig karaktär. Här finns blankett, på blankettens baksida finns komplett information om vad som gäller:

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter på tel. 0920-23 67 30.

    Hälsningar
    Lulebo
  • Jag vill byta från en trea till en tvåa, helst i området jag bor i nu.
  • Hej Hjördis!

    Boende hos Lulebo har möjlighet att publicera sin lägenhet under Bytesbanken efter inloggning på Mina sidor och själv sköta kontakten med de som svarar på din bytesannons.

    På vår hemsida finns utförlig information om byte av lägenhet, klicka här för att läsa mer.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter på tel. 0920-23 67 30.

    Hälsningar
    Thommy Kommunikatör
  • Hej! Jag vill byta från en trea till en ettan området spelar ingen roll. Eden
  • Hej Eden,

    Som hyresgäst hos Lulebo har du möjlighet att publicera din lägenhet under Bytesbanken efter inloggning på Mina sidor och själv sköta kontakten med de som svarar på din bytesannons.

    När du har hittat någon att byta med lämnar ni in en gemensam ansökan om lägenhetsbyte till Lulebo. På vår hemsida finns utförlig information om byte av lägenhet, klicka här för att läsa mer.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vårt Kundcenter på tel. 0920-23 67 30, mån-fre kl 9-12.

    Många hälsningar från oss på Lulebo
    Eva Marknadschef
  • Hej,
    Jag kan inte hitta var jag publicerar min lägenhet i bytesbanken. Var gör jag det?
  • Hej Johan.

    Bytesbanken hittar du när du har loggat in på Mina Sidor.

    I menyn högst upp finns olika rubriker och där väljer "Mina Sidor".
    Därefter väljer du "Bytesbanken" och sedan "Publicera min bytesannons".

    Många hälsningar från oss på Lulebo
  • Kan jag inte säga upp lägenheten, 1a hands kontrakt digitalt?
  • Kan jag inte säga upp lägenheten,  1a hands kontrakt digitalt?  Besiktas lägenheter vid byte, eller? Båda parter har ju oftast allt kvar,  tills själva bytet.
  • Hej Eva.

    Om du önskar säga upp ditt kontrakt och har bank-id, så kan du få en uppsägningslänk skickad till dig. För att få denna länk, så behöver du kontakta vårt Kundcenter. Du når dem på e-post kundcenter@lulebo.se eller på telefonnummer 0920-23 67 30, vardagar kl. 9:00-12:00.

    Om du inte har bank-id finner du blanketten för uppsägning via denna länk: ​Blanketter​​​
    Ifylld och påskriven blankett kan sedan skannas in till Kundcenter eller skickas in via post.

    Vid ett lägenhetsbyte sker endast en skadebesiktning, inte en städbesiktning.

    Många hälsningar från oss på Lulebo