Problem med tung trafik tidigt på morgonen

Hej!

Vi bor på Smalgränd ganska nära korsningen till Bredängsvägen. På morgonen riktigt tidigt, före klockan 07 störs vi av tung trafik som passerar när lastbilarna tar en genväg via vår gata istället för längs huvudleden.

Jag antar att det är varor som levereras till olika butiker men det gör det verkligen svårt för oss att sova. Går det inte att göra något åt detta?

Lisa Larsson

Kommentarer

  • Hej och tack för ditt inlägg!

    Kommunen håller på att sätta budgeten för nästa år just nu och där har det faktiskt öronmärkts pengar för att bygga ett bullerplank samt sätta ut förbud om tung trafik på Smalgränd. Hoppas det hjälper!

    Berit Andersson Stadsförvaltningen