Vilka är obligatoriska bilagor?

VIKTIGT ATT NI SKICKAR MED ALLA OBLIGATORISKA BILAGOR
Ansökningar som saknar obligatoriska bilagor kommer inte att kunna behandlas och kommer därmed att avvisas.

Obligatoriska bilagor är:

Om sökt belopp uppgår till som mest 500 000 SEK ska följande bifogas:

- senast fastställda årsredovisning eller årsbokslut

- likviditetsprognos. Följande mall kan användas: https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster/rakna-ut/likviditetsbudget

- förteckning av firmatecknare

Om sökt belopp överstiger 500 000 SEK ska följande bifogas:

- senast fastställda årsredovisning eller årsbokslut

- likviditetsprognos. Följande mall kan användas: https://www.verksamt.se/alla-e-tjanster/rakna-ut/likviditetsbudget

- förteckning av firmatecknare

- förteckning samt budget/kalkyl för evenemangen

Därefter ska sökande intyga att angivna uppgifter i ansökan är korrekta. Bra att veta är att Kulturrådet kommer att göra stickprovskontroller av beviljade bidrag.

Om du glömde bifoga dessa med ansökan kan du maila dem samt ärendenumret (KUR 2020/XXXX) till: kulturradet@kulturradet.se Ange att det är en komplettering.

Mvh
Kulturrådet (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Jag undrar om det är någon speciell handling som menas med "Förteckning av firmatecknare", eller om det räcker med t ex en skärmdump från skatteverket eller till och med en hemmagjord pdf.
  • Hej Daniel,
    Du kan skicka med en skärmdump eller ett utdrag från Skatteverket där det framgår vem som är firmatecknare.

    Vänligen,
    Anna
  • Vi är en ideell förening och har inte så hemskt bra koll på hur man skaffar en förteckning av firmatecknare från Skatteverket. Hur gör man?
  • Hej Miia,
    Det är nog olika beroende på vilken typ av förening eller bolag man har, ni får skicka med något som styrker vem som är firmatecknare, för er del är det kanske årsmötesprotokoll eller stadgar?

    Vänligen,
    Anna
  • Hej! Vi har skickat med ett årsmötesprotokoll där det framgår vem som är firmatecknare i vår ideella förening. Räcker detta som förteckning över firmatecknare eller behöver vi utdrag från Skatteverket?
    Tack på förhand!
  • Hej Sarah!

    Ja, det räcker. För en ideell förening framgår det vem som är firmatecknare i utdrag från stadgar eller årsmöte/styrelsemöte. Detta inlägg beskriver vad som gäller för övriga organisationsformer.

    Hälsningar
    Kulturrådet