Bilagan förteckning över firmatecknare

Går det bra att skicka det senaste årsmötesprotokollet där det framgår vilka som är valda till firmatecknare för föreningen?

Kommentarer

  • Hej Ing-Mari,

    Tack för din fråga. Inom vissa organisationsformer framgår vem som har rätt att teckna sökande organisations firma av registreringsbeviset. För en ideell förening kan detta framgå i utdrag från stadgar eller årsmöte/styrelsemöte. För enskild firma är den som regel den enskilda näringsidkaren som är firmatecknare, så sökande som är EF behöver inte bifoga någonting avseende firmateckning såvida inte hen gett någon annan fullmakt.

    Hälsningar
    Kulturrådet