Musikutgivning: Är stödet skattepliktigt?

Hej!
Är fonogramstödet skattepliktigt? Ska anlitade företag och personer fakturera mig som projektägare? Ska min andre projektansvarige också fakturera mig? Tycker det finns lite information om detta och vore tacksam för lite info.
Jonatan

Kommentarer

  • Hej!
    Du deklarerar för våra bidrag och de blir därmed beskattade.
    Läs mer här på vårat FAQ
    Ni väljer själva om ni fakturerar eller betalar ut lön. Skatteverket kan vara en bra ställe att höra av sig till om ni har en organisation.
    Mvh
    Kulturrådet