Varför visas inte kycklingar i er reklam?

Hej,
Jag undrar varför det inte visas kycklingar i er reklam?
Mvh Elsa

Kommentarer

  • Hej Elsa!
    Tack för din kloka fråga. Om man kikar på vårt lite längre klipp från kampanjen så ser du en glimt av hur kycklingarna har det i sitt stall.

    https://youtu.be/QKA_VcCxzqw

     vänligen,

    Anna
  • Okej, jag förstår. Det ser väldigt trångt ut och som en kal miljö. Höns behöver ju också ha plats att gå undan och vila ostört på. Sitter gärna högre upp med utsikt mm. Och de trivs ju bäst i flockar om 10-15 individer. Hur ser arbetet ut med att berika kycklingarnas miljö?
  • Hej Elsa!
    Vad fint att du bryr dig. Det gör vi också. :-)

    Alla kycklingar växer upp i stora luftiga stallar där de får sprätta fritt på en bädd av kutterspån och halm. Du hittar mer info om utformningen av stallarna, på vår branschorganisation, Svensk Fågels hemsida Här ser du också klipp från stallarna. https://svenskfagel.se/nyheter/en-kycklings-liv-sa-har-kycklingen-det-i-bondens-stall/

    Vår ekologiska Bosarpkyckling har även möjlighet att gå ut på verandor och röra sig fritt utomhus.

    vänligen,
    Anna