När är ni klara med förbättringsarbetet?

Naturligtvis tråkigt att Kronfågel inte är klara med sitt förbättringsarbete.
När planerar ni att vara klara?
Under tiden undviker jag era produkter.
Ge oss konsumenter mer information om status.

Kommentarer

  • Hej Johan!
    Tack för att du hör av dig och att du frågar.

    Vi beklagar verkligen att vi inte har fått godkänt på alla punkter ännu. Vi tar dem på stort allvar och jobbar hårt för att åtgärda dem så snabbt som möjligt. Vi ska leva upp till myndigheternas krav och är tacksamma över deras kontroller - de gör att vi hela tiden kan bli bättre. Vi har i dagsläget åtgärdat sju av nio punkter varav många har handlat om administration - att vi har dokumenterat våra rutiner på ett bristfälligt sätt till myndigheterna. Två punkter jobbar vi fortfarande med i nära dialog med myndigheterna för att hitta rätt lösningar tillsammans. Exakt datum är svårt att säga dock.

    Djuromsorg är vår främsta prioritet tillsammans med livsmedelssäkerhet och arbetsmiljö och det senaste året har vi investerat över 20 miljoner kronor för att ytterligare stärka djurskyddet på olika sätt i slakteriet. Vi har utöver det anställt mer personal för att säkra upp djurskyddet ytterligare. Detta är ett ständigt pågående förbättringsarbete. Ny teknik och ny vetenskap möjliggör hela tiden allt bättre lösningar.

    Tveka inte att höra av dig igen om du har fler frågor.

    med vänliga hälsningar,
    Anna