Har ni tänkt på hållbarhet och grillning?

Är det verkligen så hållbart att grilla kyckling?
Fridens! :-)

Kommentarer

  • Hej Nathaniel!
    Man måste komma ihåg att hållbarhetsfrågan är komplex, men självklart finns det både bättre och sämre alternativ. Kyckling har ett förhållandevis lågt CO2 utsläpp och ligger i nivå med Quorn och fisk. Kronfågel är 100% svensk kyckling är ett bra alternativ för grillen.
    För mer info kan du kika på Öppna listan ett utdrag från RISE klimatdatabas för livsmedel v 1.5.
    Hoppas det är svar på din fråga!
    Anna