Vad gäller vid snöröjning hos Kirunabostäder?

När kommer ni och snöröjer på mitt område?

Kommentarer

  • Hej Per

    Snöröjning påbörjas då snödjupet uppmäter 7 centimeter. Det gäller även när drivsnö och modd uppnått samma mått.

    Tänk på att inte parkera bilen på gården. Om ”snösvängen” inte tar sig in på grund av blockerande föremål, vänder den och lämnar området oplogat.

    Vid entrédörrar, sophus samt hissdörrar sköter Kirunabostäders egen personal skottningen. Motorvärmarplatsen ska skottas av hyresgästen själv.

    Läs mer om snöröjning.

    Ha en fin dag!
    Kirunabostäder support