Hur fungerar snöröjning hos Kirunabostäder?

till vem kan man lämna förslag på förbättring gällande snöröjning av betalda p platser? Det verkar märkligt att obetalda p platser snöröjs, men inte betalda,- gäller när flera p platser saknar parkerade fordon, och det skulle vara möjligt.
Bifogar hur det kan fungera,- det fungerade finfint där den bifogade filen användes i det området. - Man visste att om snön röjts på gården, kunde man flytta bilar så efter röjning kunde göras av p platser,- gällde både betalda och obetalda.

Kommentarer

  • Hej hyresgäst hos oss,

    Tack för din fråga!
    Information om rutiner kring snöröjningen hittar du under:
    Snöröjning - Kirunabostäder (kirunabostader.se)

    Mer om rutinerna just i ditt bostadsområde, vet din kvartersvärd om.
    Vänligen kontakta din kvartersvärd, kontaktuppgfter hittar du under:
    Bostäder och lokaler - Kirunabostäder (kirunabostader.se)

    Med vänliga hälsningar
    Renitha
  • Jag vet reglerna,ingen ide kontakta kvartersvärd.
    Vem lämmar jag förbättringsförslag till?
    Jag har inga problem snöröja min pplats.Däremot är inte angränsande platser röjda.
    ​Kan jag anlita annan entreprenör att röja p platserna ?
  • Hej hyresgäst,

    Tack för dina frågor.
    Vi tar gärna emot förbättringsfröslag på våra rutiner, välkommen att skicka dessa till info@kirunabostader.se.

    För dina frågor om snöröjningen ber jag dig kontakta din kvartersvärd, som har kunskap om området och rutinerna kring snöröjning.

    Med vänliga hälsningar
    Renitha