Kan man överlåta sina köpoäng hos Kirunabostäder?

Om man har en släkting som har väldigt mycket poäng, personen i fråga har nu hus, kan denna överlåta sina poäng till en annan?

Kommentarer

  • Hej Moa

    Se nedan rutin för köpoäng.

    Köpoängen är personliga och kan inte överlåtas eller läggas ihop med någon annans poäng för att få ett större saldo.

    Undantag då köpoäng kan överlåtas: Vid dödsfall kan köpoäng överlåtas till efterlevande make, maka eller sambo, där varaktigt sammanboende skett i minst tre (3) år under äktenskapslika former med den som varit registrerad i bostadskön. Ansökan om övertagande av köpoäng ska ske inom sex (6) månader ifrån dödsfallet.

    Inger Bostadsförmedlare